פרצת אבטחה ענקית בקיקסטארטר: יש לשנות סיסמאות

ההאקרים שמו ידיהם על שמות משתמשים, כתובות, מספרי טלפון וסיסמאות מוצפנות ■ באתר מדגישים כי אם המשתמשים עושים שימוש באותה סיסמה גם באתרים אחרים, יש לשנותה גם בהם

אתר גיוס ההמונים הפופולרי Kickstarter הוציא אמש (שבת) הודעה דחופה לכלל המשתמשים שלו, לפיה האתר נפרץ. בהודעה נכתב כי גורמי משטרה יצרו קשר עם הנהלת האתר ועדכנו אותם כי ביום רביעי האחרון האקרים הצליחו להשיג גישה לא חוקית לחלק מהמידע של המשתמשים באתר. באתר מעדכנים כי באופן מיידי הם הצליחו לחסום את הפרצה ולחזק את ההגנה סביב האתר.

מנכ"ל קיקסטארטר, ינסי סטריקלר, מדגיש כי פרטי כרטיסי אשראי לא נחשפו וכי אין כל עדות לכך שנעשו פעולות לא חוקיות מכל סוג שהוא באתר. עם זאת, מידע חלקי אודות שמות משתמשים, כתובות דואר אלקטרוני, כתובות מגורים ומספרי טלפון כן נחשף. באתר מעדכנים שאמנם לא נחשפו סיסמאות אמיתיות אלא רק סיסמאות מוצפנות, אך מסבירים כי האקרים רציניים יכולים לפרוץ גם סיסמאות אלה.

לכן, ממליצים בחום באתר לכלל המשתמשים לשנות את הסיסמאות לחשבונות שלהם בקיקסטארטר ולחשבונות אחרים באינטרנט בהם הסיסמה זהה. כדי לשנות את הסיסמה, ניתן להתחבר לחשבון באתר קיקסטארטר ואז להיכנס להגדרות ולשנות אותה. אפשרות אחרת ואף מהירה יותר, היא להיכנס לאתר אך לא להתחבר וללחוץ על "שכחתי את הסיסמה", במקרה כזה יישלח לינק למייל של המשתמש, שדרכו ניתן ליצור סיסמה חדשה.

בקיקסטארטר לא ציינו כמה חשבונות נפרצו או כמה משתמשים יש באתר, אך ניתן לציין כי ב-2013 מעל ל-3 מיליון גולשים תרמו לקמפיינים שונים באתר, כך שהיקף הפריצה עשוי להיות גדול יחסית.