סורוס ממשיך להאמין בטבע: רכש עוד 5.7 מיליון מניות

טבע היא ההחזקה הגדולה ביותר של הקרן המשפחתית של המיליארדר, שהיקפה כ-9.2 מיליארד דולר ■ הקרן של סורוס הגדילה החזקותיה גם בענקי הבנקאות JP מורגן וסיטי, אך מכרה מניות של JC פני והרבלייף

הקרן המשפחתית של המיליארדר וגורו ההשקעות ג'ורג' סורוס (פמילי אופיס) ממשיכה לרכוש מניות של חברת טבע . כך, על פי הדיווח הרבעוני של הקרן ל-SEC בארה"ב.

סורוס רכש במהלך הרבעון הרביעי של 2013 עוד כ-5.7 מיליון מניות של טבע והגדיל את החזקתו בחברה הישראלית לכ-373 מיליון דולר. טבע היא ההחזקה הגדולה ביותר של הקרן, שהיקפה כ-9.2 מיליארד דולר.

אגב, סורוס רכש 3.6 מיליון מניות טבע במהלך הרבעון השלישי של 2013, בהיקף של 136 מיליון דולר.

עוד במהלך הרבעון הרביעי הגדילה הקרן של סורוס את ההחזקה בענק הבנקאות JP מורגן והגיעה להחזקה של כ-2.8 מיליון מניות. במקביל הוגדלה ההחזקה בסיטיגרופ ל-2.28 מיליון מניות והופחתו החזקות הקרן ב-JC פני והרבלייף.

במהלך הרבעון האחרון של 2013 רשמה המניה עלייה של 6.1%. שווי השוק של טבע עומד היום על כ-42 מיליארד דולר.

את שנת 2013 סיימה טבע עם תוצאות טובות מהציפיות ברבעון הרביעי. חברת התרופות דיווחה כי הרוויחה 1.2 מיליארד דולר (1.42 דולר למניה) ברבעון הרביעי על הכנסות של 5.4 מיליארד דולר. לפי קונצנזוס התחזיות בוול סטריט, אנליסטים ציפו מטבע לרשום רווח של 1.4 דולרים למניה ברבעון הרביעי לצד הכנסות של 5.19 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר נכנס לתפקידו מנכ"ל טבע החדש, ארז ויגודמן, ומצפה לו הרבה עבודה. בחודש מאי יפקע הפטנט שמגן על הקופקסון בארה"ב. רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) עוד לא אישרה לשיווק גרסאות גנריות, כך שלא ידוע מתי תתחיל התחרות הגנרית שתפגע ברווחי טבע. למועד יש משמעות מכיוון שטבע, שקיבלה אישור לשווק קופקסון במינון כפול שניתן שלוש פעמים בשבוע (במקום מדי יום), עובדת על העברת מטופלים למינון החדש כחלק מהמאבק בגנריקה. היעד הוא העברת 40% מהמטופלים עד אמצע השנה.