הדולר היציג התחזק ל-3.509 ש'; "הדולר-שקל שוב בסיכון"

הדולר טיפס בכ-0.1% והאירו היציג התחזק בכ-0.2% ■ מחזורי המסחר נמוכים, בארה"ב מתקיים "יום הנשיאים" ■ FXCM ישראל: "שבירה של הצמד מתחת ל-3.48 שקלים תגביר את הלחץ על בנק ישראל לפעול שוב"

השקל נחלש היום (ב') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר היציג התחזק בכ-0.1% לרמה של 3.509 שקלים. האירו התחזק בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 4.808 שקלים. מחזורי המסחר בבורסה נמוכים, שכן בארה"ב לא יתקיים היום מסחר בוול סטריט לרגל "יום הנשיאים".

"מודל הצמיחה הקיים המבוסס על ההיי-טק לא השכיל להעביר את הפירות לכולם ונדרש מודל צמיחה אחר, מכליל יותר, שישלב אוכלוסיות בעלות שיעורי תעסוקה נמוכים תוך עלייה משמעותית בפריון ובשכר שלהם" - כך אמרה היום נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, ביום עיון מיוחד שארגנה הלמ"ס תחת הכותרת "פני החברה הישראלית - ישראל מאין ולאן".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר רשם בעולם שבוע חלש למדי, כאשר מדד הדולר העולמי יורד לרמתו הנמוכה ביותר מאז תחילת השנה. חולשתו של הדולר בעולם גרמה למפנה שלילי גם בתנועה של הדולר-שקל, והצמד מחק את כל העלייה המרשימה האחרונה עד ל-3.55 שקלים, על רקע ההתערבות המסיבית של בנק ישראל, וכעת הצמד שוב פותח את שבוע המסחר מעט מעל 3.5 שקלים בסיכון לשבירה מטה. האזור הקריטי הוא בין 3.48 שקלים ל-3.5 שקלים ושבירה מתחתיו עשויה ליצור סחף שלילי ולהגביר שוב את הלחץ על בנק ישראל לפעול.

נראה שכעת המסחר בדולר-שקל מוכתב על פי המגמה של הדולר בעולם, וכרגע ישנה קורלציה שלילית בין מדדי המניות לדולר. אם נראה השבוע את המשך עליות השערים, הלחץ על הדולר צפוי לגבור וגם בזירה המקומית למול השקל. גם תוכן הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי, שיתפרסמו ברביעי, עשויים להשפיע על המסחר בדולר. אם הבנק יחזור על מדיניותו לפיה הריבית על הדולר צפויה להישאר נמוכה למרות הירידה בשיעור האבטלה, הדולר צפוי להיחלש".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]