White Mountains מארה"ב תרכוש השליטה בוובי ב-40 מ' ש'

רוביקון טוענת כי היא ו-White Mountains יזרימו לסוכנות וובי כ-18 מיליון שקל (כולל הזרמות שכבר בוצעו בחלקן בתחילת השנה)

חברת ההחזקות רוביקון, שבשליטת ובניהול אמיר ברמלי, חתמה על הסכם למכירת 51% ממניות אתר האינטרנט להשוואת מחירי ביטוח Wobi לגוף השקעות אמריקני בשם White Mountains. על פי דיווח החברה, היקף העסקה עומד על כ-40 מיליון שקל, המשקף לחברה לכאורה שווי של כ-80 מיליון שקל.

עוד מציינים גורמים המקורבים לעסקה כי הרוכשת ורוביקון התחייבו להזרים לסוכנות וובי כ-18 מיליון שקל (כולל הזרמות שכבר בוצעו בחלקן בתחילת השנה). בסוף הדרך, ובדילול מלא, רוביקון תשאר עם 25% ממניות החברה בעוד ש-White Mountains תחזיק כ-64% ממניות וובי, שיכללו גם מניות של היזם של האותר, שידולל ויחזיק בידיו את יתרת המניות באתר.

גורמים המעורים בנושא מספרים כי ברמלי, מנכ"ל ויו"ר רוביקון, רכש 51% מוובי בתחילת 2013 תמורת הזרמה לכיסוי חוב של 3 מיליון שקל שהיה לוובי. בנובמבר האחרון הגדילה רוביקון את חלקה בוובי ל-75%; או אז דווח שרוביקון רכשה מ-Nexnet ובעלי מניות נוספים 15% מהחברה בתמורה לכ-4.5 מיליון שקל - ששיקף לחברה שווי של 30 מיליון שקל. באותם ימים דווח בנוסף כי בעלי המניות הללו יזרימו לחברה ב-2014 כ-15 מיליון שקל שחלק מהם הוזרם כבר בתחילת השנה.

חברת White Mountain היא קבוצת אחזקות השקעות אמריקאית בתחום הביטוח ששמה נקשר לפני מספר חודשים כאחת המתעניינות ברכישת השליטה בכלל ביטוח. החברה נסחרת בוול סטריט תחת הסימול WTM ולפי שווי שוק של 3.6 מיליארד דולר.

לדברי ברמלי, "הכניסה של קרן השקעות כמו White Mountain לשוק הביטוח היא בשורה גדולה לכל הענף. רוביקון החליטה שלא למכור את כל אחזקותיה בחברה מכיוון שאנו מאמינים במודל העסקי של וובי שימשיך לצמוח וישנה את פני השוק הישראלי".

אתר Wobi (וובי) מספק ללקוחות הקצה הפרטיים מנוע להשוואת מחירי ביטוח באינטרנט ומשמש כפלטפורמה לרכישה אונליין, של ביטוחי רכב, דירה, משכנתא ונסיעות לחו"ל. סוכנות הביטוח וובי מנוהלת על ידי היזם שלה שרון גילר וזוריק אונגר. האתר עובד עם 10 חברות ביטוח ולאחרונה השיק קמפיין פרסום טלוויזיוני רחב היקף.

רוביקון הינה חברת החזקות הפועלת בתחומים הנעים מהשקעות ומימון עד לייעוץ עסקי ויזמות סביבתית.