גולדמן זאקס: אלה הגורמים שמעוררים פחד בקרב הלקוחות

לפי סקר מקיף שערך בנק ההשקעות בקרב הלקוחות שלו בהונג קונג וטוקיו, קיימים מספר גורמים שמעוררים אצלם חשש ■ 31% מהלקוחות שהשתתפו בסקר ציינו כי סיכוני האשראי בסין ובשווקים המתעוררים הם הגורמים המדאיגים ביותר מבחינתם

חשש מהתפוצצות בועת האשראי בסין ואפשרות של התפתחות משבר בשווקים המתעוררים הם הגורמים המרכזיים שמדאיגים את לקוחות בנק ההשקעות גולדמן זאקס. כך לפי סקר מקיף שערך הבנק בקרב חלק מהלקוחות שלו בהונג קונג וטוקיו לפני כשבוע.

הסקר, שבו השתתפו 2,000 לקוחות, העלה כי קיימים 3 גורמים שמעוררים חשש בקרב הלקוחות, כך כתב במזכר השבועי דיוויד קוסטין, אסטרטג בבנק ההשקעות. קוסטין מציין כי 31% מהלקוחות שהשתתפו בסקר טענו כי סיכוני האשראי בסין ובשווקים המתעוררים הם הגורמים המדאיגים ביותר מבחינתם.

אומנם סין עושה צעדים במטרה לצנן את שוק האשראי המנופח שלה, אך אנליסטים רבים בשוק סבורים כי אחת מתופעות הלוואי של פעולות אלה תהיה האטה בצמיחה.

כ-20% ממשתתפי הסקר ציינו כי הם חוששים מבועות נכסים בשל ההקלות המוניטאריות בהם נוקטים הבנקים המרכזיים, כאשר 20% נוספים טענו כי הם מודאגים ששיעורי הצמיחה יהיו נמוכים לאורך זמן. לקוחות אחרים (10%) טענו כי הם חוששים מהתפתחות דיפלציה או קונפליקטים צבאיים.