וספה זה כבר לא רק קטנוע: יצרנית מוצרי הטיפוח האמריקאית קוטי תייצר בשמים תחת המותג האיטלקי

יצרנית מוצרי הטיפוח מייצרת בשמים למפורסמים רבים כמו קלווין קליין, ג'ניפר לופז, ביונסה ודייוויד בקהאם, וגם למכונית הספורט למבורגיני

וספה, יצרנית הקטנוע האיטלקי החצוף, עומדת לחשוף דגם חדשני, אבל על הדגם הזה אי אפשר יהיה לרכוב, כי הוא בא בבקבוק - בתור בושם.

קוטי, יצרנית הבשמים ומוצרי הטיפוח האמריקאית, תודיע היום (ב') כי חתמה על הסכם זיכיון עם יצרנית וספה, פיאג'יו, לייצור בשמים במותג וספה. חובבי ניחוח הדלק צפויים להתאכזב.

"שום בנזין. שום דלק. רק ריח החופש - מה שאתה מריח כשאתה רוכב על וספה באזורים הכפריים היפהפיים של איטליה או לאורך הריביירה", אמר מישל סקנוויני, מנכ"ל קוטי.

הקבוצה, שיצאה אשתקד לבורסה, מייצרת בשמים עבור קלווין קליין ועבור מפורסמים כמו הזמרים ג'ניפר לופז וביונסה ושחקן הכדורגל דיוויד בקהאם.

קוטי מקווה כי תצליח לגבור על הבעייתיות הפוטנציאלית של ביסוס בושם על כלי רכב ממונע, וזאת באמצעות ניצול תדמיתו האופנתית של מותג וספה וזיקתו לזוהר ההוליוודי.

וספה הופיע ביותר מ-150 סרטים, כולל סרטים קלאסיים משנות החמישים. אודרי הפבורן רכבה על הווספה של גרגורי פק בסרט "חופשה ברומא". וספה כיכבה גם ב"חיים המתוקים" של פדריקו פליני. ג'ון וויין, מרלון ברנדו וג'וליה רוברטס צולמו כשהם רכובים על וספה.

"וספה אינה רק קטנוע, אלא אייקון של סגנון חיים ספציפי, סגנון החיים האיטלקי של החיים המתוקים", אמר סקנוויני. "וספה מסמל כיף ואופטימיות".

בושם וספה לא יהיה הבושם הראשון מבוסס-הרכב של קוטי. מ-2008 מייצרת קוטי במסגרת הסכם זיכיון בשמים עבור למבורגיני, מכונית הספורט האיטלקית שבבעלות פולקסווגן. הגרסה האחרונה של הבושם - קלאסיקו - הושקה אשתקד, והיא נמכרת באירופה, אסיה ואמריקה הלטינית.

בשמים ממותגים מאפשרים לחברות להגיע לשוק צרכנים רחב יותר, למרות שהקשר בין חוש הריח למוצר המקור שעליו מבוסס הבושם אינו נראה מבטיח במיוחד.

לכל אחת מיצרניות הרכב יגואר ופרארי יש קו בשמים, וגם ליצרנית מציתי הסיגריות זיפו (Zippo) יש בושם בבקבוק שנפתח בפליק קטן של האגודל.

לעומת זאת, יצרנית אופנועי הארלי-דיווידסון, החביבים על אופנוענים בבגדי עור, לא הצליחה להפוך לסיפור הצלחה את הבושם שהשיקה באמצע שנות התשעים, ואף התקשתה להרחיב את המותג שלה למכלי צינון ליין לבן.

לווספה יש כוח משיכה בקרב גברים ונשים כאחד, וזוהי הסיבה שהבושם יושק במאי בשתי גרסאות - לגברים ולנשים, לדברי סקנוויני. "תחילה נמקד אותו באירופה, ובהתאם לביצועים נפרוש אותו בשאר העולם", אמר.