מערכת נוספת של בריינסוויי הותקנה - בלי דיווח בישראל

בריינסוויי דיווחה אתמול בהודעה לעיתונות על התקנת מערכת Deep TMS בשבדיה - והמניה זינקה במחזור עצום ■ דיווח בתקשורת האמריקאית לפני שבוע: מערכת ראשונה הוכנסה לשימוש במיזורי

מניית בריינסוויי ריכזה אתמול (ב') עניין רב בבורסה הישראלית ברקע הודעה לעיתונות על התקנת מערכת Deep TMS לטיפול בדיכאון בבית חולים אוניברסיטאי בשבדיה. המהלך גרר תהיות מדוע לא דיווחה החברה על העסקה לבורסה, ואולם הערכות הן כי בריינסוויי הייתה מצוידת בחוות דעת מיועציה המשפטיים - ולכן לא דיווחה באופן רשמי.

בדיקת "גלובס" מגלה כי לפני שבוע התקשורת האמריקאית דיווחה על עסקה עם מערכת ה-Deep TMS של החברה - עסקה שלא דווחה לתקשורת הישראלית או לבורסה בתל אביב.

המדובר בשיתוף פעולה בין שלוחות אמריקאיות מהערים לינקולן וסיינט לואיס של חברה בשם Premier Psych, אשר הכניסה לשימוש במדינת מיזורי מערכת של בריינסוויי, "המאפשרת ליחידים הסובלים מדיכאון אלטרנטיבה לטיפול שלא על ידי נוגדי דיכאון".

על פי התקשורת האמריקאית, מדובר במערכת הראשונה של בריינסוויי במיזורי.

"מערכת ה-Deep TMS קורצת הן לפסיכיאטרים והן לחולים משום שהיא מציעה דרך טיפול בדיכאון ללא תרופות לאורך כל חייו של המטופל.. ה-TMS מציעה הליך עם הפרעה מינימלית בחייו של המטופל עם תופעות לוואי מינימליות. מדובר בהליך בטוח ואפקטיבי", ציין הפסיכיאטר ארתורו טאקה מסיינט לואיס.

בכתבה מצוין עוד כי באירופה נערכים מחקרים לשימוש במערכת ה-Deep TMS לטיפול בהפרעות נוספות כגון כאב כרוני, פוסט טראומה, אוטיזם ועוד.