חרף ההתנגדות: ערוץ מורשת מתקרב לאפיק 20

ביום חמישי ייערך שימוע בנושא במועצת הכבלים והלוויין ■ הוט ו-yes מתנגדות

הערוץ הישראלי, או בשמו המוכר ערוץ המורשת הייעודי, צפוי לקבל את אפיק 20, חרף התנגדות הפלטפורמות הוט ו-yes. ל"גלובס" נודע כי בשיחות במשרד התקשורת הביע שר התקשורת גלעד ארדן תמיכה בכך שהערוץ יקבל את האפיק האטרקטיבי, זאת על מנת לקדם את הערוץ הייעודי החדש. ביום חמישי הקרוב צפוי להתקיים שימוע בנושא במועצת הכבלים והלוויין.

במשך השנים שימש ערוץ 20 את זכיינית ערוץ 2 קשת, ששידרה בו את התוכנית "האח הגדול". העובדה הזו לא רק הזרימה סכומי כסף גדולים לחברות הכבלים והלוויין - היא גם עזרה למצב את האפיק כאטרקטיבי. בימים אלה נחכר האפיק על-ידי ערוץ הספורט, ומשודרים בו המשחקים האולימפיים מסוצ'י.

בחברות הכבלים והלוויין עומדים על כך שכל אפיק על הממיר הוא נדל"ן שלהן, ועל כן לא ניתן להגיע להחלטה על מיקום של ערוץ חדש, ללא הסכמתן. החברות הציעו לראשי הערוץ לפחות 6 אפיקים חלופיים, ובהם אפיק 26.

בעוד שהחברות ניסו למצב את הערוץ כבעל אוריינטציה יהודית - כלומר בסמוך לערוצים כמו ערוץ ההידברות למשל, הערוץ החדש, שבהובלתו של מוטי שקלאר, מבקש לאפיינו כערוץ כלל-ישראלי.

מהנהלת הערוץ הישראלי היהודי החדש נמסר: "עמדתנו ברורה בנושא וידועה לכל הגורמים הרלוונטים ותוצג בדיון שיתקיים ביום חמישי הקרוב".