שיבושי עבודה במפעל תרכובות ברום של כיל

ועד העובדים של מפעל תרכובות ברום של כיל הורה על הפסקת שירותי הניקיון במשרדי החברה ברמת-חובב ■ בתרכובות הברום מועסקים כ-1,000 עובדים, ולטענת הוועד, מהלכי ההנהלה מובילים לתסיסה בקרב רבים מהם

ועד העובדים של מפעל תרכובות ברום של כיל (כימיקלים לישראל) הורה היום (ג') על הפסקת שירותי הניקיון במשרדי החברה שברמת חובב. לדברי יו"ר הוועד, אבנר בן סניור, ההחלטה התקבלה על רקע "מהלכים חד צדדיים שנוקטת הנהלת כיל כלפי העובדים, בניגוד להסכמים והבנות מהעבר". בן סניור הוסיף כי ההנהלה מסרבת לפעול ברוח ההסכמים בנוגע למתן דרגות ואף פיטרה עובד קבלן שקשור למתן שירותי מנהלה.

בתרכובות הברום מועסקים כ-1,000 עובדים ולטענת הוועד, מהלכי ההנהלה מובילים לתסיסה בקרב רבים מהם. "בסוף השבוע הפסקנו פעילות ייצור בשלושה מתקנים וכעת אנו שוקלים אפשרות לשוב ולשבש את מלאכת הייצור, כי כנראה המסר שביקשנו להעביר להנהלה לא נקלט", אמר בן סניור.

בשבוע שעבר נפגשו נציגי העובדים עם מנכ"ל החברה, סטפן בורגס, לשיחת עדכון על מהלכים שמתכננת ההנהלה על רקע כוונתה לגבש תוכנית מקיפה, המכונה "כיל 1", שכוללת איחוד חטיבות ומטות. בוועד חוששים כי יישום התוכנית יוביל לפיטורים של מאות. "אני מעריך שמדובר בפיטורים של 400-600 עובדים", אמר בן סניור. "בורגס אמר שאכן יהיו פיטורים, אבל מספר המפוטרים יהיה נמוך יותר".

מכיל נמסר, כי "הנהלת החברה רואה לנגד עיניה אחריות וחובה ממדרגה ראשונה לעשות הכל כדי להבטיח את עתיד החברה ופרנסת העובדים. אחריות וחובה אלה מתעצמים על רקע המשבר בשווקים שבהם כיל פועלת... ההנהלה נערכת בהתאם ומכינה בימים אלה תוכניות מפורטות שכוללות את הגדלת כושר התחרותיות באמצעות הובלה טכנולוגית, הגדלת הפיתוח והחדשנות וצמצום עלויות ייצור ומנהלה. הנהלת החברה קוראת לוועדים להבין את האתגרים, לשתף פעולה ולנהוג באחריות בדרך להבטחת עתיד החברה ומקום עבודתם של העובדים".