אבנר קופל ישלם למס הכנסה 7 מיליון שקל בגין חובות עבר

מדובר בפסק דין בהליך ייחודי שנקטה רשות המסים כדי לגבות את חובות המס של חברת רב-אור שבבעלותו של קופל, מקופל באופן אישי ומחברת ק. מאי

איש העסקים אבנר קופל, לשעבר יו"ר איגוד הכדורסל, ישלם למס הכנסה סך של 7 מיליון שקל בגין חובות עבר שלו ושל חברות בשליטתו - כך קבע בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, בתום הליך ייחודי שנקטה רשות המסים כנגד קופל, במטרה לגבות חובות עבר שניסה להימנע מלשלם.

השופטת נחמה נצר התירה היום (ג') לפרסם את פסק הדין בעניינו של קופל, שניתן בחודש נובמבר האחרון, לאחר שהסירה את צו איסור הפרסום שהוטל לבקשתו של קופל עצמו.

מדובר בפסק דין בהליך ייחודי שנקטה רשות המסים, שיוצגה בידי עו"ד אמנון שילה מפרקליטות מחוז דרום-אזרחי, כדי לגבות את חובות המס של חברת רב-אור שבבעלותו של קופל, מקופל עצמו באופן אישי ומחברת ק. מאי המצויה אף היא בשליטתו של קופל.

מפסק דין עולה כי מדובר במיליוני שקלים שקופל הבריח מהגבייה של מס הכנסה, ועל כן הוטל עליו ועל חברת ק. מאי שבשליטתו לשלם למס הכנסה חובות מס של חברת רב-אור בסך 7 מיליון שקל.

עוד עולה מפסק הדין כי קופל פעל במשך שנים רבות לסכל גביית חובות מס בחברת רב-אור, חתם על הסכמים עם מס הכנסה לתשלום מסים בסכומים גבוהים, הגיש שומות עצמיות על חובות מס גבוהים, ומנגד פעל לרוקן את חברת רב-אור מנכסים ומכספים.

פקיד השומה החליט להפעיל כנגד קופל וחברת ק. מאי את הסמכות המאפשרת "לעקוב" אחרי מי שקיבל בפועל את הכספים של חברת רב-אור. בתיק זה מדובר בקופל עצמו שמשך את הכספים מתוך רב-אור ובחברת ק. מאי.

בית המשפט קבע כי עדותו של קופל הייתה "עדות מתחמקת, מתחכמת ונפתלת עד למאוד", וכי גרסתו של קופל על כך שהכספים הוצאו מרב-אור כהלוואה היא גרסה מופרכת שהומצאה בדיעבד, כדי לנסות לחמוק ממס הכנסה.

עוד קבע בית המשפט כי יש איסור לנישום לפעול באופן שיסכל את גבייתו של מס - גם אם מדובר במס שאינו סופי.

בהחלטת בית המשפט המאפשרת את פרסומו של פסק הדין הודגשה התנהלותו של קופל וכן העובדה שיש אינטרס ציבורי ראשון במעלה לחשוף את מעשיו. בין היתר הוסיף בית המשפט כי "יש בהחלט מקום לחשוש כי הותרת צו איסור הפרסום תסייע בידי המשיבים (קופל) להמשיך ולהבריח רכוש של החברה החייבת ואף לנסות ולמלטו מאימת נושי החברה".

יצוין כי לפני בחודש נובמבר האחרון הגישה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) כנגד קופל כתב אישום הנוגע אף הוא להתנהלותו של קופל להבריח נכסים במטרה לסכל את גביית חובות המס של חברת רב-אור. (ע"מ 36166/07/11).