סעו, לפני שיגיע השרב: הצצה לחאן אירוח מפנק בלב המדבר

חאן אירוח ללינה מדברית בכפר הנוקדים - בין ערד למצדה ■ השלווה, מזג האוויר, הנופים ואיכות האירוח היו לעילא

זה לא מלון בוטיק וגם לא צימר על, אבל בחורף (או במה שנשאר ממנו) ובראשית האביב, לא כדאי לוותר על חוויית לינה מדברית, לפני שהטמפרטורות יבערו. בתוך חודש וחצי מצאתי את עצמי פעמיים בכפר הנוקדים שבבקעת קנאים (בין ערד למצדה): בביקור משפחתי ובטיול חברים המוני. בראשון דגמנו חדר ובשני נזרקנו באוהל רחב ידיים, והתענגנו בשני המקרים.

לב המקום, שלמעלה משני עשורים מנציח געגוע לסיני, הוא חאן אירוח ללינה מדברית עם חדרים, סוכות ואוהלים (כולם מחוממים). החדרים פשוטים אך אינטימיים (עד חמישה אנשים) עם מקלחת בסיסית, והתפנקנו בהם ברגיעה משפחתית. באוהל חווינו גיבוש בסגנון בדווי, כשמזרנים נפרסו על מחצלות וחבורה גדולה התפזרה במרחב. יש אוהלים למשפחה עד חבורות. הסוכות הן יציר כלאיים קטן וחמוד בדמות חדרון שהתלבש באוהל ומספקות אינטימיות ספרטנית עם מיטות קומתיים ואפילו עם מרפסת אישית מעל (עד שמונה אנשים).

לסוכות ולאוהלים יש מקלחות ושירותים משותפים, פשוטים אבל מסודרים ונקיים להפליא.

בעל המקום הוא קפדן, שלא לומר פדנט, ותעיד על כך התחזוקה השוטפת, הניקיון ועבודת הגירוף הבלתי פוסקת. את מבני האבן הוא בונה בעמל כפיו, והיצירתיות שבהם מפעימה.

בשני המקרים התארחנו על בסיס חצי פנסיון ובשני חדרי האוכל מוגשות ארוחות נהדרות. בכל מתחם יש שולחנות ומטבחון לבישול עצמי ובו מקרר, כירת גז וכיור. יש גם פינת חי לזאטוטים, פינות זולה וערסלים, מתחם לסדנאות (לקבוצות) ומרחבים. הילדים שיחקו כדורגל, כדורעף ומחניים, והיו בעננים. חובבי רכיבה יכולים לשכור אופניים ולצאת לסינגל סמוך, שיזמו וביצעו אנשי הכפר, ויש גם טיולי גמלים וחמורים. ממדבר יהודה כדאי ליהנות ברגל או ברכב ולספוג שלווה ונוף. השלווה, מזג האוויר, הנופים ואיכות האירוח היו לעילא. הילדים כבר מחכים לפעם הבאה, אז הזמנו אוהל משפחתי גדול לפסח.

מחיר לאורח: לינה 80-250 שקלים, לינה וחצי פנסיון: 180-395 שקלים; טל' 08-9950097