פיפ"א: קטאר עלולה לאבד את אירוח המונדיאל ב-2022

בכיר בארגון הכדורגל העולמי טוען לעיתון גרמני: "קיימת אפשרות רצינית לכך, ההחלטה הסופית - בכינוס הקרוב של הוועד הפועל"

האם קטאר תאבד את זכות האירוח של מונדיאל 2022, שהוענקה לה על-ידי פיפ"א בדצמבר 2010? גורם בכיר בארגון הכדורגל העולמי צוטט השבוע בעיתון הגרמני "די וולט" כי "קיימת אפשרות רצינית לכך". הוא הוסיף כי ההחלטה הסופית בעניין תילקח באביב הקרוב, בכינוס הוועד הפועל של פיפ"א.

בעיות רבות צצות כל הזמן סביב קיומו של הגביע העולמי באמירות הנפט מהמפרץ הפרסי, מרגע שנלקחה ההחלטה הראשונית בעניין. בין היתר, בתחקיר של ה"פראנס פוטבול" עלו חשדות לשחיתות וקניית קולות של קטאר בהצבעת האירוח בוועד הפועל של פיפ"א. כמו כן, על-פי דיווחים שונים, מאות עובדים ופועלים נהרגו במהלך העבודות שהחלו בקטאר לשדרוג התשתיות במדינה. בנוסף, קיומו של הטורניר בקיץ, עת הטמפרטורות ממריאות עד ל-45 מעלות צלזיוס - גורמים לפיפ"א לשקול ברצינות להעביר את המשחקים, באופן תקדימי, לחודשי החורף.

בקטאר דיווחו כי ישקיעו למעלה מ-200 מיליארד דולר בתשתיות, מתקנים, בתי מלון ואצטדיונים עד לאירוח המונדיאל. מאז שזכתה באירוח הטורניר, התחילה המדינה לבסס את אחיזתה בכדורגל האירופי - בין היתר באמצעות הענקת חסות לברצלונה, רכישת השליטה על פ.ס.ז' הצרפתית, וקנייה של זכויות שידור רבות לערוץ אל-ג'זירה.