הטיפ היומי: המניה שציפיות השוק ממנה גבוהות מדי

אופנהיימר מרוצה מאיזיצ'יפ, אך מזהיר מציפיות גבוהות מאוד של ציבור המשקיעים

חברת איזיצ'יפ עוסקת בפיתוח מעבדים ונסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה בת"א, לפי שווי שוק של 745 מיליון דולר.

איזיצ'יפ פרסמה בשבוע שעבר את הדוחות הכספיים שלה לסיכום שנת 2013. מאז הרבעון השלישי של 2012 החברה הצליחה להציג צמיחה רציפה בשורת ההכנסות - בשני הרבעונים האחרונים היא אף רשמה הכנסות שיא, וברבעון הרביעי היא עקפה בראשונה את הרף של 20 מיליון דולר. כיום, כאשר כל הלקוחות שלה כבר נמצאים בייצור מלא של מוצר ה-NP-4 שלה, ועם התפתחויות והכרזות צפויות בנוגע למוצרי ה-NP-5 ו-NPS, נראה ששנת 2014 הולכת להיות שנה טובה מאוד.

אם כך, למה להישאר "על הקווים"? ראשית, הלקוחה הוותיקה ג'וניפר הובילה לביצועי יתר ב-2013 ואנחנו לא צופים שזה יקרה שוב ב-2014, עובדה שיכולה ליצור רוח נגדית; שנית, בגלל הסיכון בריכוזיות הלקוחות - שניים מהם אחראיים על למעלה מ-50% מהכנסות החברה, ולאור השינויים עם ג'וניפר אנחנו סבורים שחלקם יכול לעלות לכ-66%.

הדוחות של הרבעון הרביעי היו בהתאם לתחזיות השוק, עם רווח נקי Non-GAAP של 34 סנט למניה על הכנסות של 20.1 מיליון דולר. התחזית שאיזיצ'יפ מסרה לרבעון הראשון הייתה להכנסות של 20 מיליון דולר ורווח גולמי של כ-82%. מדובר על תחזית נמוכה מעט מתחזיות השוק, שהייתה ל-21 מיליון דולר. הנהלת החברה לא סיפקה רמזים בנוגע להמשך השנה, וציינה שהיא תהיה שנת צמיחה אך תלויה בשיעור צמיחת התעשייה.

אנחנו מרוצים ממה שראינו באיזיצ'יפ בנוגע לביצוע ולאסטרטגיה של גיוון, אך אנחנו מעריכים שתחזיות השוק גבוהות וכי הסיכון של ריכוזיות הלקוחות לא מתומחר היטב במניה. תחזית הרווח שלנו למניה ל-2014 ו-2015 היא ל-1.29 דולר ו-1.37 דולר בהתאמה; זאת לעומת תחזית השוק ל-1.4 דולר ו-1.7 דולר בהתאמה. המלצתנו נשארת ללא שינוי, "תשואת שוק".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר של אופנהיימר

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם