המלצות לסופ"ש: מהמופע של יהודה פוליקר ועד תערוכת השפים

פרויקט מסקרן ערבב מעצבים מקומיים, ותיקים וצעירים עם מספר שפים מובילים, ליצירת תפריט עתיר סטייל ■ יהודה פוליקר עם מופע רוק לילי ועוד שלל המלצות ■ כנסו להתעדכן

תערוכה

27 פנים לראול ולנברג

מה: ראול ולנברג קיבל רחובות על שמו בכמה ערים מרכזיות בישראל, שבחרה כך להודות לו על פועלו בתקופת מלחמת העולם השנייה, שזיכה אותו בתואר חסיד אומות עולם. למען חיזוק ההיכרות של הציבור כיום עם האיש, יזם שגריר שוודיה בישראל שיתוף פעולה עם תלמידי האמנות בבצלאל, שהתבקשו ליצור פורטרטים של ולנברג, בעקבות סדנה שבה נחשפו לפעולותיו ההירואיות להצלת אלפים מיהודי הונגריה. היוזמה הניבה כ-40 פורטרטים, שנוצרו בטכניקות שונות ועל משטחים מגוונים, וכל אחד מהם מאיר את ולנברג באור אחר ומביא אמירה ופרשנות אישית של היוצר.

מתי, איפה וכמה: חמישי, ראשון עד שלישי (20, 23, 25 בחודש), בית שגריר שוודיה בהרצליה פיתוח. שעות פתיחה: 10:00-14:00. הביקור יתאפשר בתיאום מראש בלבד, בכתובת המייל: anette.shary@gov.se. הכניסה חינם.

קלאסי-קאמרי

הרביעייה הירושלמית

מה: בימים אלו מופיעה בארץ "הרביעייה הירושלמית", הנחשבת לרביעיית המיתרים הטובה ביותר שיצאה מישראל. הרביעייה מופיעה על הבמות הנחשבות ביותר בעולם, והקלטותיה מהשנים האחרונות זכו לביקורות נלהבות. בתוכנית הקרובה יבצעו חברי הרביעייה יצירות מאת בטהובן (רביעייה אופוס 18 מס' 3), ברטוק (רביעייה מס' 6) ומוריס ראוול (רביעייה בפה מז'ור). זוהי הזדמנות נדירה למדי לשמוע את הרביעייה בישראל, והיא מומלצת בחום.

מתי, איפה וכמה: הערב (חמישי, 20 בפברואר), 20:30, אולם ימק"א ירושלים. ראשון (23 בפברואר), 20:30, מוזיאון תל-אביב לאמנות. מחיר: 140-100 שקל.

פסטיבל מוזיקה

פסטיבל אילת הבינלאומי למוזיקה קאמרית

מה: בשני הקרוב, ייפתח באילת פסטיבל אילת הבינלאומי למוזיקה קאמרית, המתקיים בפעם התשיעית. הפסטיבל מיצב את עצמו מאז הקמתו כאחד מפסטיבלי המוזיקה הקלאסית האנינים בישראל, והוא מציג סולנים והרכבים ברמה בינלאומית גבוהה מאוד. אירועי הפסטיבל יתקיימו במלון דן באילת. בין כוכבי הפסטיבל השנה בולטים הרכב הבארוק הבריטי הנהדר Red Priest; רביעיית ברודסקי הבריטית; רביעיית Art Jazz מאסטוניה עם הכנר אנדרס מוסטונן, הכנרת קלואי הנסליפ, הפסנתרן הנפלא אמיר כץ, ורבים אחרים.

מתי, איפה וכמה: 24 בפברואר עד ה-1 במארס, מלון דן, אילת. מחיר: 250-100 שקל (תלוי במופע). מחיר לחבילת 8 קונצרטים: 800 שקל.

קלאסי

הקאמרטה הישראלית

מה: מחר (שישי), תהיה ההזדמנות האחרונה לבקר בסדרת הקונצרטים הנוכחית של תזמורת הקאמרטה ירושלים, שכותרתה היא "קולאז' באך". על הקונצרט ינצח האנגלי טים בראון (Brown), המוכר היטב כמנצח מוביל המתמחה במוזיקה קולית. לצידו יופיעו כסולנים זמר הבס-בריטון הגרמני אנדריאס וולף, זמרת הסופרן הבריטית לוסי הול, והכנרת המובילה של התזמורת נטשה שר. בקונצרט יבוצעו ארבע יצירות של יוהאן סבסטיאן באך: הקונצ'רטו לכינור מס' 1, קנטטה מס' 32 ("ישוע אהוב, תשוקתי"), הקונצ'רטו הברנדנבורגי מס' 3, וקנטטה מספר 49 ("הולך אני ודורש בערגה"). כן תבוצע היצירה "קולאז' על B-A-C-H" של ארבו פרט (Arvo Paert), מלחין אסטוני בן-זמננו.

מתי, איפה וכמה: שישי (21 בחודש), 13:00, מוזיאון תל-אביב לאמנות. מחיר: 150-180 שקל.

מופע

יהודה פוליקר

מה: לא רק לשלום חנוך יש מופע רוק לילי בימי שישי במועדון הבארבי בתל-אביב (בשם "חיות לילה"). גם יהודה פוליקר, שראה כי טוב, רצה וקיבל, וכך גם המופע שלו, על בסיס אותו רעיון, יגלוש אל תוך שעות הלילה הקטנות של שישי, עם מיטב הלהיטים בביצועי רוק רועשים. המופע ייקרא "משמרת לילה", והמשמרת תחל בשישי הקרוב, ב-23:00, אז יעלו על הבמה הוא וההרכב הרחב שאיתו, הכולל את אלון הלל על התופים, יוני פוליקר בגיטרות ובוזוקי, שמוליק שמיר על הגיטרה החשמלית, יונתן לויטל - גיטרה בס, ליאוניד זלצמן - קלידים ואקורדיון, ניקי על הכינור ויואב אסיף על הקלידים והסמפלרים.

מתי, איפה וכמה: שישי (21 בפברואר), 23:00, מועדון הבארבי, תל-אביב. מחיר: 150 שקל.

תערוכה

"ארוגים בתודעה"

מה: אמנות טקסטיל עכשווית בישראל מוצגת בתערוכה מקיפה ונפלאה שאצרה אירנה גורדון במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב. המוזיאון חרת על דגלו לתת במה לאמנויות ומלאכות מסורתיות (craft). ברוח הזמן, הוא מפגיש את הקהל עם היצירות, ללא הבחנה היררכית בין עיצוב לאמנות. אחרי הביאנלות שהוקדשו לקרמיקה, לתכשיטים ולזכוכית, הגיע תורו של הטקסטיל - מדיום שפורח בשנים האחרונות הן מבחינת הפיתוח העיצובי והן כחומר באמנות העכשווית. 59 אמנים, מעצבים ויוצרים רב-תחומיים, מציגים יצירות שמבטאות את מקומו של הטקסטיל כיסוד מרכזי בחיינו.

מתי, איפה וכמה: התערוכה נפתחת הערב (ה') ותוצג עד 15 ביוני. מוזיאון ארץ ישראל, רמת אביב. א'-ד' 10:00-16:00, ה' 10:00-20:00, שישי ושבת 10:00-14:00. מחירי כניסה: 24-48. ילד עד גיל 18 ללא תשלום.

רטרו

סופשבוע בבית רוקח

מה: בלב שכונת נווה צדק האופנתית, קם לתחייה בית עתיק וקסום והחל לרכז סביבו פעילות תרבות ואמנות עכשווית ובניחוח היסטורי. בחמישי הופך המבנה לערב אחד לבית קפה בוהמייני, ומארח ערב קברט - תיאטרון וזמר עברי מהתקופות שידעו לחגוג בתל-אביב - שנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת. היין והמטעמים יהיו עדכניים יותר. בשבת מוציא בית רוקח סיור אמנות ושירה עם משוררת הרחוב ניצן מינץ, מסע בין פחדים ותשוקות, יצרים, חיים ומוות בדרומה של תל-אביב. משך הסיור כשעה וחצי. במהלך כל סוף השבוע מוצגת במקום התערוכה Dark Rooms, יצירות אפלות ופנטזיות בסגנון הרומנטיקה השחורה.

מתי, איפה וכמה: קברט נווה צדק: חמישי (20 בחודש), 20:30. בית רוקח, רח' שמעון רוקח 36, ת"א. כניסה: 145 שקל. סיור שירת רחוב: שבת (22 בחודש), נפגשים ב-11:00 ב"בר א-לה רמפה", רח' העמל 21 ת"א. מחיר: 50 שקל. שעות פתיחת הגלריה: ה' 19:00-22:00 ו': 10:00-14:00, שבת: 11:00-14:00. הכניסה לתערוכה חופשית. הרשמה ופרטים: 03-5168042, rokach-house.co.il.

תערוכה

שפים בהשראת אופנה

מה: כששפים ומעצבי אופנה נפגשים חייב לקרות משהו עם טעם. כלשהו. פרויקט מסקרן ערבב מעצבים מקומיים, ותיקים וצעירים עם מספר שפים מובילים, ליצירת תפריט עתיר סטייל. המעצבים הכינו אביזרי אופנה מאוכל, והשפים מצדם הכינו מנות בהשראת דגמי המעצבים, וכל זה צולם במספר לוקיישנים - המעצבים במסעדתו של חיים כהן והשפים במטבח של מלון קרלטון. הפרויקט כולו תועד גם בווידיאו, ואת צילומי הסטילס כרכו לספר שכולל גם את מתכוני המנות המעוצבות. קיבלתם תאבון? הפיוז'ן הצבעוני הזה יוצג ביום שישי בבוקר בבית הקפה בשדרה, שבשדרות רוטשילד בת"א. ליוזמה אחראית אסנת סובח, בת לאב שף בבתי מלון, שחיה ונושמת אופנה וסטיילינג. סובח זיהתה "חור שחור" בכל הקשור להתייחסות האמנות הממוסדת המקומית לאופנה, ואקום מפתיע כשמדובר במדינה שחובבת וצורכת אופנה הרבה מעבר למידותיה האמיתיות.

מתי, איפה וכמה: ההשקה בשישי (21 בחודש), 11:00. שדרות רוטשילד פינת רחוב מזא"ה, תל-אביב. התערוכה תוצג במקום למשך שבועיים, להנאת העוברים ושבים.