מצייצים בטוויטר מול הטלוויזיה? כנראה שלא ממש

היקף הציוצים לגבי האירועים הגדולים בטלוויזיה דווקא נמצא בירידה ומעמיד את טוויטר בבעיה בניסיון לשכנע את המפרסמים לפרסם אצלה

חלק גדול מנאומי המכירות של צוותי הפרסום של טוויטר מבוסס על הטענה שצופים רבים מצייצים בזמן צפייה בטלוויזיה. הצוותים מנסים לשכנע את המפרסמים לפרסם בפלטפורמת המיקרו-בלוגינג, כדי להגיע לעיניים שצופות ב"מסך השני".

אבל מחקר חדש מגלה כי טוויטר לא ממש צומחת כמו שהיא טוענת, וכי הפעילות ברשת החברתית בזמן אירועים טלוויזיוניים גדולים היא לא משמעותית כמו שהייתם חושבים.

המחקר בחן מספר אירועים טלוויזיוניים גדולים והשווה את היקף הפעילות בטוויטר השנה לעומת השנים הקודמות. כך למשל עלה כי במהלך הסופרבול האחרון היקף הציוצים ירד ב-3% לעומת השנים הקודמות.

גם משחק האולסטאר ב-NBA לא הסעיר את המצייצים, והיקף הציוצים ירד ב-21%. לעומת זאת, במהלך טקס הגולדן גלוב דווקא עלה ההיקף בשיעור של 39%.

אם בוחנים לעומק את המספרים סביב הסופרבול, עולה כי מספר הציוצים לגבי המשחק עמד על 25.3 מיליון, וזאת לעומת 26.1 מיליון בסופרבול 2013.

אבל מלבד המספרים היבשים יש לזכור כי המשחק השנה לא היה צמוד כלל, ואילו בשנה שעברה היה ערך ספורטיבי. גם הופעת המחצית של ביונסה ב-2013 משכה הרבה יותר תשומת-לב מאשר זו של השנה, ובנוסף יש לציין את הפסקת החשמל הארוכה ב-2013 שגרמה גם היא לשלל ציוצים.

בשורה התחתונה, למרות שמספר הצופים במשחק השנה עמד על 112 מיליון (לעומת 108 מיליון בשנה שעברה), מספר המצייצים לגביו לא עלה.

טקס הגראמי זכה לפופולריות גבוהה יותר בקרב המצייצים. 13.8 מיליון ציוצים נרשמו לגבי האירוע, עלייה של 9% לעומת נתוני השנה שעברה. בנתוני הרייטינג כמעט לא נרשם שינוי.

גם בטקס גלובוס הזהב נרשמה עלייה משמעותית של מצייצים, וההיקף הגיע ל-2.4 מיליון ציוצים, וזאת בעוד שהרייטינג עלה רק במעט.

"שיווק בזמן אמת"

העובדה שהיקף הציוצים במהלך אירועים גדולים לא גדל משנה לשנה מצביעה על בעיות צמיחה של טוויטר. התשובה של טוויטר לבעיה היא כפולה - מצד אחד ניסיון לשפר את הפלטפורמה כך שהגולשים בה יהיו יותר מעורבים, ומצד שני מאמץ לייצר פשטות ופתיחות כלפי משתמשים חדשים.

אם טוויטר לא תצליח לשכנע את המפרסמים שקצב הגידול שלה דומה לגידול ברייטינג, היא תישאר מאחור.

מצד שני, אנשי שיווק טוענים כי למרות קצב הגידול האיטי, אין כמעט פלטפורמה אחרת שיכולה לספק למפרסמים "שיווק בזמן אמת" כמו טוויטר.

ציוצים / צילומים: רויטרס
 ציוצים / צילומים: רויטרס