ג'נט מי? התקרית המביכה של יו"ר הפד בפסגת G20

אנשי אבטחה במלון בו שהתה ג'נט ילן בסידני במסגרת ועידת ה-G20 עצרו אותה כשביקשה להיכנס לחדר האוכל ■ האישה החזקה בעולם נאלצה לפשפש בתיק ולהציג להם תעודת זהות

גם אם את האישה החזקה ביותר בכלכלה העולמית, זה ממש לא אומר שהכל יילך לך בקלות: זה לפחות מה שקרה לנגידה האמריקנית, ג'נט ילן, בדרך לארוחת בוקר במלון בו השתכנה בסידני, אוסטרליה.

ילן, שמונתה בחודש שעבר לאחד התפקידים הכי משפיעים על הכלכלה האמריקנית והעולמית והפכה לאחת הנשים החזקות בעולם, הגיעה יחד עם עוד מאות נציגים של משלחות מכל רחבי העולם לסידני שבאוסטרליה, לצורך השתתפות בוועידה הפיננסית של ה-G20.

אלא שהיום, בזמן שילן ביקשה להיכנס לחדר האוכל במלון כדי לאכול ארוחת בוקר, עצרו אותה בכניסה כמה ממארגני הכינוס ומנעו ממנה להיכנס לחדר האוכל לאחר שלא זיהו את מי שעומדת מולם.

אנשי הצוות שהוצבו בכניסה לחדר האוכל ביקשו ממנה להזדהות ולהושיט להם תעודת זהות, על מנת לוודא שהיא אכן אחת מבאי הכנס. למרבה האירוניה, לא מדובר היה ב"עוד" משתתפת בכנס אלא בלא פחות מהדמות המרכזית בכלכלה העולמית כיום.

ילן ההמומה נאלצה להיענות לבקשת אנשי הצוות ו"לפשפש" בתיקה עד שמצאה את תעודת הזהות שהציגה בפניהם. אלא שאולי לא ניתן להאשים אותם: מדובר בביקורה הבינלאומי הראשון של ילן מאז נכנסה לתפקידה, כך שלא בטוח שיודעים מי היא. אחרי התקרית הזו, בסידני כבר בטוח מכירים אותה.