ועד עובדי הבינלאומי מאיים: עיצומים מחר בסניפי הבנק

במסגרת העיצומים בבנק לא מבצעים הפקידים פעולות שיווק; כמו כן, לקוחות קופות הגמל שעברו לבנק הבינלאומי מבנק לאומי ומבנק יהב לא מקבלים שירות

ועד עובדי הבנק הבינלאומי הודיע על עיצומים מחר (ב') ומחרתיים ב-43 סניפים בבנק ומאיים בעיצומים קרובים במחלקת המשכנתאות.

"מחר ומחרתיים יושבתו 43 סניפי הבנק הבינלאומי ובנק פאג"י באזור השרון, ירושלים והדרום", נמסר בהודעת ועד העובדים לתקשורת. "יועצי ההשקעות בסניפים אלה יעבדו כרגיל ויעסקו בייעוץ השקעות בלבד. ועד עובדי המנהלים ומורשי החתימה הודיע כי המנהלים לא יבצעו עבודה של פקידים".

במסגרת העיצומים בבנק, לא מבצעים הפקידים פעולות שיווק. כמו כן, לקוחות קופות הגמל שעברו לבנק הבינלאומי מבנק לאומי ומבנק יהב לא מקבלים שירות. מדובר בעמיתים בקופות הסקטוריאליות: אחים ואחיות, רופאים, חברת החשמל, הנדסאים וטכנאים, עובדים סוציאליים ומיקרו-ביולוגיים.

במקביל, הנחה ארגון העובדים את פקידי דלפקי המשכנתאות ליידע לקוחות חדשים וקיימים כי בקרוב יחודשו העיצומים בתחום המשכנתאות ובקשתם למשכנתא עשויה לא להתבצע בשל כך. כזכור, מחלקת המשכנתאות של הבנק הייתה מושבתת כחודשיים ובוועד טוענים כי במהלכה לא טופלו כ-650 בקשות; עם זאת, בהנהלה טוענים כי לא חל כל עיכוב.

"צדיק בינו, בעל השליטה בבנק, מעדיף להתנגח עם עובדי הבנק גם במחיר של נזקים כספיים ללקוחות ולבנק עצמו. צר לנו שלהנהלת הבנק לא ניתן מנדט לנהל מו"מ ולהגיע לפתרונות", מסר חנוך ליבנה, יו"ר ועד עובדי הבנק הבינלאומי.

מהנהלת הבנק נמסר בתגובה: "סניפי הבינלאומי יהיו פתוחים כולם לקהל ויעניקו שרות. עילות הסכסכוך הינן חסרות בסיס לאור תנאי העסקה של הפקידים שהם מהטובים במערכת וכוללים העלאת שכר שנתית, קביעות והטבות רבות נוספות".