"יש ריח חמור של קיפוח במכירת גדות מיכליות"

כך טוען כונס הנכסים של אמפל, שמתנגד להליך מכירת החברה הבת לקרן טנא ב-73 מיליון דולר

"בנסיבות שבהן קיימים מתמודדים שנכונים להמשיך להתמחר על תמורת הרכישה ולהמשיך להעלות את המחיר, הרי שהפסקת ההתמחרות היא בלתי סבירה בעליל. לכן, הכרזה על זוכה - לאחר שפירעון החוב הבנקאי הובטח, ורק על חשבון החייבת (אמפל), כשזו אינה נוכחת במקום - יש לה ריח של קיפוח חמור המטיל צל שחור כבד על הליך המכירה כולו, ואין להתירו".

במילים אלה פנה בשבוע שעבר לבית המשפט עו"ד עופר שפירא, כונס הנכסים של חברת אמפל, שחוב האג"ח שלה נאמד במעל 900 מיליון שקל. זאת, במסגרת התנגדות לבקשת הצעת המכר שהגישו הכונסים של חברת גדות מיכליות, לשעבר בשליטת אמפל.

הכונסים - עוה"ד גיל אורן ודרור ויגדור ממשרד יגאל ארנון - הגישו בקשה לבית המשפט לאישור מכירת גדות לקרן טנא, בסכום של 73.3 מיליון דולר. קרן פימי הגישה הצעה גבוהה יותר, בגובה 74.5 מיליון דולר, אך הכונסים טענו כי היא "הוגשה לאחר סיום ההתמחרות ובניגוד לכלליה".

למניות גדות מיכליות, העוסקת בסחר בכימיקלים, מונה כונס נכסים על ידי בנק דיסקונט, אשר העמיד לאמפל מימון לרכישת המניות בשנת 2008. היקף ההלוואה הנוכחי לבנק דיסקונט נאמד בכ-70 מיליון דולר, כך שעודף תמורת המכירה מעל סכום זה ינותב לנושי אמפל. משכך, האינטרס שלהם הוא שתמורת המכירה תהיה כמה שיותר גבוהה.

מדוע ירד הסכום שהציעה פימי?

מלבד טענתו של שפירא, שלפיה כונסי גדות לא מיצו את הליך ההתמחרות, הוא תוקף אותם גם בנושא נוסף - ההצעה השנייה הטובה ביותר, זו שתיכנס לנעליה של טנא, אם לא תצליח להשלים את העסקה. "במקרה של אי-ביצוע ההצעה הזוכה, פימי תוכל לרכוש את המניות שבבעלות החייבת (אמפל, ר' ש') תמורת 66.2 מיליון דולר, למרות שהגישה הצעה מחייבת ובלתי חוזרת על סך 74.5 מיליון דולר, אשר היא עומדת מאחוריה גם היום", כתב שפירא בבקשה.

מטעם הכונסים נמסר בתגובה כי "העובדות המצוינות בבקשה אינן נכונות. תגובתנו לדברים, כמו גם לטענות אחרות, תובא ותתברר בפני בית המשפט". כעת יגישו הכונסים את תשובתם להתנגדות שהעלה שפירא לביצוע העסקה, וגורל העסקה יוכרע בביהמ"ש. השופט יחליט אם לזמן את הצדדים לדיון, או לקבל החלטה אחרת לגבי מכירת גדות, לרבות ביצוע הליך התמחרות חדש.