בדרך להשבתת שוק הטלוויזיה? התפוצץ הדיון עם המפיקים

הדרישה העיקרית של עובדי הטלוויזיה והקולנוע הייתה קיצור יום העבודה ל-10 שעות לכל היותר, אולם באיגוד המפיקים סירבו למהלך

נכשל המשא-ומתן בין איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה (אק"ט) ובין איגוד המפיקים. בתום ישיבה שהתקיימה הבוקר (ב'), הודיע אק"ט כי המשא-ומתן מיצה את עצמו, ולא נראה שאיגוד המפיקים מסוגל להגיע להסכם שיביא באמת שינוי בתנאי ההעסקה ובאיכות החיים של העובדים בהפקות בקולנוע והטלוויזיה השונות.

עידן אור, העומד בראש אק"ט, אומר כי הארגון יצא למאבק ציבורי רחב, אשר לא מן הנמנע כי בסופו גם יושבתו הפקות.

הדרישה העיקרית של עובדי הטלוויזיה והקולנוע הייתה קיצור יום העבודה ל-10 שעות לכל היותר, במקום 11.5 שעות, אורכו של יום העבודה כיום.

המפיקים סירבו למהלך, משום שלדבריהם לא יוכלו לעמוד בדרישה התקציבית. הדיונים התנהלו במשך 4 חודשים.

על-פי אור, "לא מדובר בכסף, אלא באיכות החיים של העובדים, בתנאי העסקה הוגנים שאנשים יוכלו לקיים חיי משפחה נורמליים ולנהל שעות פנאי. עובדי הטלוויזיה בישראל חסרי כל יכולת לארגן את זמנם ולנהל את חייהם. הם מוקפצים מרגע לרגע ומחויבים להפקה עד שהיא נגמרת".

יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר, מסר בתגובה: "במשך 4 חודשים ניהלנו משא-ומתן ענייני. התקדמנו, הגענו להסכמות שיאפשרו את קיצור יום העבודה - ולהפתעתנו הבוקר, בפגישה שנערכה, החליטו אנשי אק"ט להפסיק באופן חד-צדדי את הדיונים. חשוב להבין שקיצור יום העבודה משמעותו ייקור של ההפקות ב-10%. כשנכנסנו לדיונים היה ברור לשני הצדדים שייעשו ויתורים בכדי להגיע למטרה של קיצור יום העבודה. הגענו להסכמות, ולצערנו היו הודיעו לנו כי הן בטלות, והמשא-ומתן הופסק".