צפו בתמונות: כל החידושים בתערוכת ברצלונה

סמסונג השיקה את גלקסי S5, סוני השיקה את סדרת אקספריה Z2 החסינה למים ונוקיה הכריזה על מכשירי אנדרואיד - יצרניות הסלולר חזרו לזירת הקרבות הספרדית, כשכמעט כולן הציגו את הסמארטפונים החשובים שלהן לשנה הקרובה

אחרי כמה שנים שבהן תערוכת הסלולר השנתית בברצלונה MWC לא סיפקה חדשות מסעירות, משום שרוב היצרניות בחרו לא להשיק בה את מכשירי הדגל שלהן, השנה משהו השתנה: סוני, סמסונג ומיקרוסופט חזרו עם בשורות מעניינות, לצד נוקיה, LG ושלל ענקיות סיניות. אפל אמנם שמרה על המסורת ולא השתתפה בתערוכה, אך היצרניות הגדולות האחרות השחיזו את המעבדים שלהן, השקיעו סכומי כסף עצומים במחקר ופיתוח ובעיקר ניסו להבין מה יגרום לצרכן לשדרג סמארטפון שרכש לפני פחות משנתיים באלפי שקלים.

סמארטפון אקספריה 2Z: חסין למים עם מסך מצוין

סוני השיקה את אקספריה Z2, ממשיכו של Z1 המוצלח שהושק בארץ בחודשים האחרונים. מהתרשמות ראשונה, הסמארטפון החדש מעט כבד (משקל של 158 גרם ועובי של 8.2 מ"מ), ומציע מסך מוצלח בגודל 5.2 אינץ', עם גוונים רוויים מאוד. הדגם מציע מצלמה עם חיישן 20.7 מגה פיקסל, כולל צילום וידיאו באיכות גבוהה מאוד ברזולוציית 4K.

בדומה לדגמים אחרים של סוני, גם Z2 חסין למים. אפשר להטביע אותו בבריכה ולצלם תמונות מתחת למים. בנוסף, באמצעות אוזניות מיוחדות של החברה, קיים לקבל בידוד אקטיבי נגד רעשים חיצוניים. ה-Z2 כולל מעבד 4 ליבות במהירות 2.3 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 801 של קוואלקום, 3 ג'יגה זיכרון, סוללה בהספק של 3,200 מיליאמפר ותמיכה ברשתות דור 4.

סוני גם שיפרה את יישום הצילום הפנימי המאפשר להלביש אלמנטים מצוירים על אנשים, למשל, כובע, שפם או דינוזאור לצד האדם. עכשיו ניתן להוסיף אלמנטים זזים, כמו דמות ספיידרמן שיורדת מהתקרה או דינוזאור המסתובב בתמונה. המכשיר יושק בעולם בחודש מארס הקרוב.

אקספריה 2Z: טאבלט עמיד למים

סוני הכריזה על הטאבלט אקספריה Z2 הכולל הגנה נגד מים, מסך 10.1 אינץ' ומצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל. המשקל 426 גרם והעובי 6.4 מ"מ בלבד. המעבד הוא ארבע ליבות במהירות 2.3 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 801, זיכרון של 3 ג'יגה ותמיכה ברשתות דור 4 בסלולר. גם הדגם הזה כולל את טכנולוגיית הבידוד האקטיבי לסאונד. סוני מציעה עבור הטאבלט תחנת עגינה עם רמקולים ושלט רחוק המשמש גם כאוזנייה.

גם הדגם הזה יושק בעולם במארס 2014.

גלקסי S5: יישומים שימושיים

סמסונג לא הכריזה בשנתיים האחרונות על מכשירי דגל ב-MWC, אבל לאחר הערכות רבות, החברה הדרום קוריאנית הציגה אמש (ב') את הגלקסי S5, שיגיע למדינות רבות בעולם, כולל ישראל, ב-11 באפריל. הדגם החדש לא שולהו גימיקים מיותרים ששולבו בדגם הקודם, והדגש הוא על יישומים שימושיים יותר, למשל, קורא טביעות אצבע (כמו באייפון), מיגון מרטיבות למים (אי אפשר להכניס לבריכה), חיישן המאפשר להניח את האצבע ולמדוד דופק וגם מצב חיסכון בסוללה (Ultra Power Saving), שיודע לשנות את המסך לגווני אפור ולנטרל את רוב יכולות המכשיר, כך שהוא אמור להחזיק מעמד כ-24 שעות.

המסך גדל מעט ועומד על 5.1 אינץ' ברזולוציית Full HD. מצב חדש בתאורה של המסך יחשיך אותה בצורה משמעותית, כאשר עדיין ניתן יהיה לצפות במסך כאשר נמצאים בבית קולנוע חשוך. הסמארטפון כולל גם תמיכה ברשתות דור 4, מעבד מרובע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2).

סמסונג גם התמקדה ביכולות הצילום. המצלמה מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 2.1 מגה פיקסל. המצלמה מציעה מיקוד אוטומטי מהיר במיוחד במהירות של 0.3 שניות, אפשרות לכוון את המיקוד גם לאחר צילום התמונה, צילום במצב HDR (שילוב של מספר תמונות שצולמו בחשיפות שונות) במהירות רבה יותר וגם צילום וידיאו באיכות UltraHD.

גב המכשיר עשוי מחומרים מחוספסים שנותנים תחושה יותר נוחה ביד.

שיתוף פעולה עם חברת התשלומים האינטרנטית PayPal מאפשר לבצע תשלום בסמארטפון ללא הקלדת שם וסיסמה, אלא רק בהנחת האצבע על הסורק בסמארטפון.

המסך מרשים מאוד עם צבעים רוויים, וזמני התגובה מהירים כמו מטוס קרב. אם מוסיפים לזה את מנגנון טביעות האצבע ואת הצילום וידיאו ב-UltraHD מקבלים מכשיר שנותן תחרות הולמת למוצרים החזקים בשוק, אבל לא כזה שמחייב שדרוג עבור בעלי גלקסי S4.

צמיד בריאות, דגם Gear Fit

סמסונג הצטרפה לטרנד צמידי הבריאות עם דגם חדש משלה - גלקסי Gear Fit - היודע למדוד את הדופק. הצמיד כולל צג הנותן חיווי לשעה, תאריך ומספר הצעדים. הצג בנוי מטכנולוגיית המסכים הקעורה וניתן לפרק אותו מהצמיד ולבחור צבעים אחרים לרצועה. הצמיד גם יודע להציג חיווי על שיחה נכנסת ומאפשר לנתק אותה. דגם ה-Fit יודע לעבוד עם 20 דגמים מסדרת גלקסי.

מיקרוסופט: איפה ווינדוס פון?

קשה להגיד שלווינדוס פון הייתה נוכחות בתערוכה, ואפילו הביתן של נוקיה לא התמקד במוצרים מבוססי מערכת ההפעלה הזו. במסיבת עיתונאים מחוץ לתערוכה, הציגה מיקרוסופט שדרוג למערכת ההפעלה לטאבלטים ולמחשבים - חלונות 8.1, שתגיע באביב הקרוב ותציע תמיכה טובה יותר עבור משתמשים העובדים עם עכבר ומקלדת וללא מסך מגע. מיקרוסופט גם בישרה שיצרניות נוספות, כמו ZTE, לנובו ו-LG, ישיקו סמארטפונים מבוססי ווינדוס פון 8, בנוסף לנוקיה, HTC וסמסונג.

מכשיר מיני ב-LG: אח צעיר לדגם הדגל

חברת LG הכריזה על G2 מיני, גרסת מיני למכשיר הדגל שלה.

הדגם הזה יציע מסך באיכות נמוכה יותר בגודל 4.7 אינץ' לעומת 5.2 אינץ' בדגם הרגיל. המשקל ירד ל-121 גרם, לעומת 143 גרם. נפח האחסון של ה-G2 מיני צומצם ל-8 ג'יגה עם 1 ג'יגה זיכרון, לעומת 16 או 32 ג'יגה עם 2 ג'יגה זיכרון. המעבד הוא ארבע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 400 של חברת קוואלקום. בדגם הג'י 2 המעבד הוא ארבע ליבות במהירות 2.26 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 800.

IPad
 IPad

וואווי: הסינית מתחזקת

ענף הסלולר רק התחיל להתרגל לפאבלטים (שילוב של סמארטפון וטאבלט) המגיעים בגודל של כ-6 אינץ'. מבחינת וואווי זה לא מספיק, והיא הציגה את ה-X1 המגיע עם מסך בגודל 7 אינץ' ועובי דק של 7.18 מ"מ. ה-X1 כולל מצלמה קדמית עם חיישן 13 מגה פיקסל ומצלמה אחורית- 5 מגה פיקסל.

הסוללה חזקה במיוחד - הספק של 5,000 מיליאמפר. הסוללה גם מאפשרת להטעין סמארטפונים אחרים באמצעות כבל המחבר בין השניים. בגלל הגודל העצום של המכשיר, בוואווי מייעדים את ביצוע השיחות באמצעות אוזניית בלוטות', אבל אפשר גם לדבר ישירות מה-X1.

בדומה לסמסונג, וואווי הציגה צמיד בריאות שקיבל את השם TalkBand. המוצר הזה מציע רעיון מיוחד, בתוך הצמיד משולבת אוזניית בלוטות' נשלפת אותה אפשר לענוד על האוזן. האוזנייה מתחברת בתקשורת אלחוטית לסמארטפון ומאפשרת את ביצוע השיחות. הצמיד כולל צג בגודל 1.4 אינץ' המאפשר חיווי על מדידת צעדים ואיכות השינה, כאשר המוצר עמיד לרטיבות.

נוקיה: אנדרואיד בכאילו?

למרות שמיקרוסופט תסיים את רכישת נוקיה בקרוב בעלות של 7.2 מיליארד דולר, הכריזה נוקיה לראשונה על סמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. נוקיה הכריזה על שלושה סמארטפונים: נוקיה X, נוקיה X פלוס ודגם הדגל XL, שיציע מסך בגודל 5 אינץ', מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ, זיכרון של 768 מגה ומקום לשני כרטיסי סים. המטרה של נוקיה במכשירי האנדרואיד היא להציע למשתמשים גישה לשירותי המפות והמוזיקה שלה, לאפליקציית השיחות סקייפ, לשירות האחסון One Drive ולמנוע החיפוש בינג שיותקן על הסמארטפונים במקום זה של גוגל.

נוקיה ארזה את המכשירים בממשק משלה, שמזכיר את זה עם האריחים מווינדוס פון. חנות האפליקציות היא של נוקיה, הכוללת היום 15 אלף אפליקציות. אין גישה במכשיר לחנות האפליקציות של גוגל, כאשר משתמש שירצה אפליקציה מחנות ה-Play יצטרך למצוא את הקובץ עצמאית ברשת ולהוריד אותו למכשיר. מהתרשמות ראשונה, החוויה לא מספיק נעימה ואין למוצר שום יתרון בשוק, מכיוון שאין גישה לחנות האפליקציות של גוגל.

שאלה של עיבוד

המעבדים, שנמצאים בקרביים של הסמארטפונים, פחות מעניינים את המשתמשים הלא טכנולוגיים, אבל לאינטל וקוואלקום היו בשורות שישפיעו מאוד על החוויה של הצרכנים במכשירים הניידיים הבאים שהם ירכשו. המעבד החדש של קוואלקום - סנפדרגון 801 - יציע תמיכה בחיישני מצלמה גדולים וגם עיבוד תמונה משופר. מעבר לזה, ניתן יהיה להציג גרפיקת מובייל משופרת במשחקים ותמיכה בכרטיסי זיכרון במהירות גבוהות יותר.

אינטל הלכה בעקבות אפל והשיקה מעבד בשם Merrifeld עם יכולות עיבוד של 64 ביט לסמארטפונים וטאבלטים. המעבד המיועד למכשירים מבוססי אנדרואיד יציע למוצרים לעבוד בצורה מהירה יותר וגם להאריך את חיי הסוללה. היום הסמארטפונים פועלים על מעבדי 32 ביט והשדרוג יאפשר למכשירים לעבד אפליקציות מורכבות יותר ולבצע עיבודי גרפיקה מתקדמים.

* הכותב הוא אורחה של חברת סוני בתערוכה