אלאנה פוטאש הקנדית בוחנת רישום כפול בת"א

כיל צפויה להחזיק 16%-37% מהחברה, הנסחרת בשווי של כ-120 מיליון דולר קנדי ■ לחברה מכרות אשלג בארגנטינה ופרויקט הדגל שלה נמצא באתיופיה

האם חברת דשנים קנדית בדרך להיסחר בבורסה של תל אביב? נציגים מחברת אלאנה פוטאש, אשר חתמה לאחרונה על הסכם אסטרטגי עם חברת הדשנים הישראלית כיל שבשליטת החברה לישראל, צפויים להגיע לארץ במהלך החודש הבא, במטרה לבחון רישום כפול בבורסה בתל אביב, כך נודע ל"גלובס".

אלאנה פוטאש היא חברת כרייה זוטרה, המפתחת נכסי אשלג בעולם. פרהאד אבאסוב הוא נשיא ומנכ"ל החברה, שנסחרת בבורסת טורנטו בקנדה, בשווי שוק של כ-120 מיליון דולר קנדי. לחברה מכרות אשלג בארגנטינה ופרויקט הדגל שלה נמצא באתיופיה.

עוד נודע ל"גלובס", כי לשם בחינת האפשרות של הרישום הכפול בתל אביב, מתכננת החברה לערוך רוד שואו בקרב כמה מהמוסדיים הגדולים בשוק המקומי, ביניהם קבוצת מגדל. אם המהלך אכן ייצא לפועל, צפויה חברת הדשנים להיכנס, ככל הנראה, למדד יתר 50 בבורסה.

מכרה אשלג משותף באתיופיה

במסגרת ההסכם שעליו חתמה עם כיל, יפתחו השתיים מכרה אשלג באתיופיה. זאת ועוד, לפי ההסכם תרכוש כיל במסגרת הנפקה פרטית מניות ואופציות של אלאנה בהיקף של כ-23 מיליון דולר, דבר שיביא את כיל להחזקה של כ-16% מהון המניות של החברה הקנדית, עם אופציה להגדילן לכ-37%.

ההנפקה הנ"ל תשמש לפיתוח ולקידום פרויקט המכרה. נוסף על כך חתמה כיל עם אלאנה על הסכם מכירה בלעדי, שלפיו תהיה זכאית לרכוש את תפוקת המכרה. כיל תספק סיוע טכני והנדסי לפיתוח המכרה ולהפעלתו, ומימון הפרויקט יהיה משותף לשתי החברות.

המכרה המתוכנן קיבל את האישורים הנדרשים להפעלתו בשנה שעברה, והוא זוכה לתמיכה רחבה של שלטונות אתיופיה. בהתאם להסכם, מינתה כיל את יורם כהן כדירקטור לדירקטוריון אלאנה. כהן משמש כיום כמנהל כללי של כיל אפריקה והוא חבר בהנהלת מגזר כיל דשנים.