חלמו על אמסטרדם, ויתרו על באזל, יסתפקו בזלצבורג?

חוסר האטרקטיביות של היעד בשווייץ גרם לכמות צנועה יחסית של אוהדי מכבי ת"א ללוות את הקבוצה למשחק החוץ בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית

מכבי ת"א היא קבוצת הכדורגל האהודה ביותר בישראל, מוכרת המנויים הבכירה (קרוב ל-11 אלף מנויים נרכשו השנה, שיא כל הזמנים בליגת העל), ממלאת את אצטדיון בלומפילד כמעט בכל משחק בית. אבל בכל הקשור לליווי המועדון למשחקי חוץ באירופה - עדיין לא מצליחה מכבי לשלוח כמויות יוצאות דופן של קהל לחו"ל.

‏מנתונים שסיפקה חברת התיירות איסתא ספורט, עולה כי כ-200 אוהדים בלבד רכשו דרכה חבילות למשחק הערב (ה', 20:00, שידור בערוץ 9 וספורט 1 ‏HD‏) בבאזל, במסגרת גומלין שלב 32 האחרונות של הליגה האירופית (0-0 במשחק הראשון). רוכש חבילה דרך איסתא שילם 449 אירו (כ-2,170 שקל) בעבור טיסות עם קונקשן דרך איסטנבול, לינה בשווייץ על בסיס ארוחת בוקר במלון שלושה כוכבים, וכרטיס למשחק.

עידו ווג, סמנכ"ל תפעול באיסתא ספורט, טוען כי "על-פי הערכתנו, כ-1,000 אוהדי מכבי ת"א טסים למשחק. מלכתחילה לא הייתה נהירה המונית של אוהדים למשחק בשל חוסר האטרקטיביות של היעד".

ווג מעריך כי חלק ניכר מהאוהדים העדיפו "לשמור" את הכסף שלהם לאפשרות שמכבי תעבור שלב ותשחק בשלב הבא ביעד האטרקטיבי אמסטרדם - מול אייאקס - אך אפשרות זו הפכה כעת ללא רלוונטית, לאור הניצחון החוץ של רד-בול זלצבורג האוסטרית 0-3 על ההולנדים במשחק הראשון בין השתיים (כך שזלצבורג צפויה לפגוש בשמינית הגמר את המנצחת בין מכבי לבאזל).

‏הקבוצה הישראלית שרשמה העונה את מספר האוהדים הגבוה ביותר במשחק חוץ באירופה היא מכבי חיפה - שמול אלקמאר בהולנד נהנתה מתמיכה של קרוב ל-3,000 ירוקים. אגב, במשחק הראשון של מכבי ת"א העונה בבאזל, בשלב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות - הצטרפו אליה כמה מאות בודדות בלבד של אוהדים.