כל כך טעים: מסעדת "יהודה ורוזה" במושב אילניה שבגליל

מסעדת "יהודה ורוזה"- מסעדה וקצבייה בביתם של יהודה ורוזה, זוג חלוצים ששניים מצאצאיהם החליטו לשמר את הבית ואת המשק האוטרקי ■ במרכזו של כל שולחן בנוי סיר גחלים לצלייה עצמית של מגוון בשרים

אביב של אמצע פברואר, והגליל ירוק מטעימת החורף השנתית, שהשנה הייתה פחות נדיבה מאשר בדרך כלל. ירוק גם בגינת התבלינים של מסעדת "יהודה ורוזה"- מסעדה וקצבייה הממוקמת בשכונת המייסדים של המושב סג'רה, לימים מושב אילניה, שהיא המושבה הראשונה שנוסדה בגליל התחתון, אי שם בשנת 1902.

המסעדה הייתה ביתם של יהודה ורוזה, זוג חלוצים ששניים מצאצאיהם החליטו לשמר את הבית ואת המשק האוטרקי, ולהתאים אותם לימינו אנו. אחד מהם הוא עמוס, מחנך ומורה לחקלאות בבית הספר האזורי כדורי, שם הוא שוקד על גידול ופיתוח של צמח המורנגה - עץ תבלין ומרפא הודי, הנדיר במחוזותינו, שאותו אפשר לטעום במילוי של הרביולי. בזמן שהוא לא מלמד, הוא נצא במסעדה עם אשתו, ניבה, אשת חינוך אף היא: ניבה היא דוקטור לפילוסופיה חינוכית, בעלת תובנות מעניינות, שלא נעלה אותן על הדף, כי צריך לזכור שגם אנשי משרד החינוך הם לקוחות פוטנציאלים.

מעבר לכך, ניבה ועמוס מייצרים יין נהדר, וסיידר תפוחים אלכוהולי, ושלל מעדנים צמחוניים מעולים שכמעט ומשכיחים את העובדה שבמרכזו של כל שולחן בנוי סיר גחלים לצלייה עצמית של מגוון בשרים. הסועדים מקבלים את הבשר נא, והם צולים אותו בקצב אישי ובמידת הצלייה הרצויה. ביקשתי שיפוד ירקות, וצליתי אותו באיטיות לדרגת מידיום רר. אחריו הזמנתי פלאפל גבינת עיזים, כיסוני גבינה מטוגנים, רביולי - נכון, במילוי מורנגה, וגם עם גבינת עיזים. כל-כך טעים, שגם צמחוני שכמוני יצא מאושר.

יהודה ורוזה, מושב אילניה ( בכניסה למושב), שעות פתיחה: א'-ש', 12:30 ועד לקוח אחרון, טלפון: 04-6769159.