הסתיימה עצרת החרדים בירושלים; 50 אנשים נפצעו

(עדכון) כ-300 אלף חרדים השתתפו בעצרת ובתפילה המיוחדת נגד הגיוס לצה"ל ■ הפצועים - בעיקר בשל הדוחק ■ כמה חרדים תקפו בגז מדמיע חילוני שהפגין בעד החוק ■ צמיגים כביש 1 עדיין סגור לתנועה מלטרון

מחאת הציבור החרדי נגד חוק הגיוס בשיאה: כ-300 אלף חרדים נאספו היום (א') בכניסה לירושלים לעצרת המונית במחאה על חוק הגיוס. כשברקע קול תקיעות שופר, ההמונים פתחו בתפילה כשמסביבם כ-4,500 שוטרים שאבטחו את ההפגנה וניסו לשמור על הסדר. בשל הדוחק הצפיפות והאובך, במד"א דיווחו על יותר מ-50 בני אדם שנפצעו באורח קל. צוותי מגן דוד אדום העניקו להם טיפול רפואי במקום ושלושה מהנפגעים פונו לבית החולים.

סמוך לשעה 15:30 רשמה ההפגנה אירוע אלים ראשון, כשצעיר שהפגין בעד הגיוס ונגד מחאת החרדים - הותקף בגז פלפל היישר לתוך עיניו. פרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי. במקביל, בכביש 9 הבעירו מפגינים צמיגים.

"נשאתי שלט של גיוס לכולם" סיפר איתי, המפגין שנפגע מגז הפלפל, "הלכתי מהשוק עד לפינה ורציתי שעובר אורח יצלם אותי. אז קיבלתי גז מדמיע לעין". איתי מוחה על כך כי חובת השירות אינה מגיעה לכולם: "אני עשיתי שלוש שנים צבא במחסומים, המקום הכי קשה בצה"ל, זה היה הגיוני שאלך לצבא, זה בסיסי".

למרות השם לו זכתה העצרת - "הפגנת המיליון" - המספרים היו די מאכזבים. "המספרים לא אמורים לאכזב, עצרת המיליון משמעותה עצרת שמתרחשת פעם במיליון, זה לא בא מתוך אם יש או אין מיליון", טען איציק ברנר, ממארגני העצרת.

ברנר הדגיש כי ההמונים, שעדיין זורמים לירושלים, מהווים ביטוי לכאב שחשה החברה החרדית. "המספרים הגדולים שבדרך מוכיחים בעד עצמם את עצמת הכאב. הציבור החרדי התרוקן מבתיו ובתי המדרש כדי להביע את מה שמציק, שבמדינה יהודית הגענו לאן שהגענו".