האישה שמפתחת טכנולוגיה לתפעול מערכות ע"י מחשבות

הצצה ל"ליידי גלובס" ■ הלן פפגיאניס, סמנכ"לית חדשנות ב-InfinityAR, מבטיחה: "לאף אחד לא מזיז לראות דינוזאור ענק בתלת ממד מופיע פתאום על השולחן שלו. נעשה משהו גדול כמו הטלוויזיה והטלפון - שאי אפשר בלעדיו"

צמד המילים "מציאות רבודה" עדיין אינו מוכר לרבים, אבל בקרוב זו תהיה המציאות שלנו. מסך מזערי ימוקם ממש מול עינינו, ויכיל את כל המידע הרלוונטי לנו באופן אישי.

כך, למשל, הוא יסמן לנו שבעוד שעה בדיוק יתקיים אירוע מינגלינג חשוב במיוחד במלון שכתובתו תסופק לנו, ואף נקבל התרעה על מקום החניה הקרוב ביותר ליעד. כשניכנס ללובי היוקרתי יגיע אלינו מיד כל המידע המעודכן על הנוכחים באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים, ותוך שניות נדע מיהם האנשים שפוצחים עמנו בשיחה לבבית, כך שייחסך מכל הצדדים הפרצוף המופתע וחסר הטקט. בדרך חזרה למשרד, המסך המזערי יאותת: לא לשכוח לקנות מתנה לשותף, שחוגג היום יומולדת, בחנות האהובה עליו במיוחד.

"אנחנו הולכים לשנות את הדרך שבה מיליוני אנשים ברחבי העולם חווים את המציאות בחיי היומיום שלהם", מסבירה בראיון ל'ליידי גלובס' הלן פפגיאניס, שמובילה את הפיתוח המתקדם ביותר בטכנולוגיה העולמית. תפקידה הרשמי הוא סמנכ"לית חדשנות ב-InfinityAR, החברה הראשונה בעולם שעובדת על תוכנת המציאות הרבודה.

"בעצם אנחנו מפתחים את הפלטפורמה שמחברת את כל המכשירים האלקטרוניים שנמצאים סביבנו ל'מוח' אחד, שיציג למשתמש את המידע שהוא זקוק לו בזמן אמת - על המכשיר האלקטרוני המתאים לו. אלה יכולים להיות משקפיים דיגיטליים, שעונים חכמים, סמארטפונים, טאבלטים או מסכי מחשב ברכב.

"עד עכשיו המציאות הרבודה הייתה רק גימיק, אנחנו הולכים לשנות את התפיסה הזאת באופן דרסטי, כיוון שאנחנו הופכים אותה לישימה, יעילה ורלוונטית".

הלן פפגיאניס / צילום: ג'יימס קשאן
 הלן פפגיאניס / צילום: ג'יימס קשאן

- בדיוק מה שגוגל עושה עם המשקפיים הדיגיטליים שלה.

"לא בדיוק, כי אנחנו יוצרים תוכנה שתתלבש על חומרה כמו משקפי גוגל, ושתחבר יחד את כל האמצעים הדיגיטליים הקיימים. משקפי גוגל זה משהו שרק מתחיל לגרד את השטח של מה שאפשר להגיע אליו במציאות הרבודה. כרגע, הפיתוח שלהם מוגבל מאוד.

"התוכנה שלנו תאפשר למשתמש ליצור קשר עם העולם בכל דרך שתהיה נוחה לו. המטרה שלנו היא להגדיר עידן חדש. מי שמתעסק במטריה הזאת היום עדיין מתמקד בגימיקים ובשטויות. לאף אחד לא באמת מזיז לראות דינוזאור ענק בתלת ממד מופיע פתאום על השולחן שלו, זאת בדיחה פנימית של עולם המפתחים - זה לא באמת הולך לשנות את חיינו. אני רוצה ליצור מהפכה, שהטכנולוגיה שעליה אני עובדת תשנה סדרי חיים ותשפר את חיי היומיום. זה מדיום חדש להמונים, שיהפוך מהמצאה מטורפת של כמה להוטי טכנולוגיה למשהו שאי אפשר בלעדיו. ממש כמו שהופיעו לראשונה הטלוויזיה, הרדיו והטלפון - זו המצאה שתשנה את חיינו מקצה לקצה".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" שיחולק הערב (ג') למנויי "גלובס" ונמכר ברשת סטימצקי