השנה הגדולה בחייו של מייקל ג'ורדן: הכניס 90 מיליון דולר

מותג הנעליים של כוכב ה-NBA לשעבר רשם מכירות אדירות, שהקפיצו את הכנסותיו לשיא שלא ידע כמותו אפילו בימיו הגדולים כשחקן

למרות שפרש סופית מכדורסל לפני 11 שנים, בגיל 51 רושם מייקל ג'ורדן את ההכנסה השנתית הגבוהה ביותר שלו אי פעם - שהינה גבוהה יותר משל כל כוכב ‏NBA‏ בהווה או בעבר. לפי מגזין "פורבס", ההכנסות של "הוד אוויריותו" בשנת 2013 הסתכמו ב-90 מיליון דולר. בשיאו כשחקן, הצליח לרשום בעונת 1997/98 במדי שיקגו בולס הכנסה של 80 מיליון דולר. הסכום הזה יהפוך אותו לספורטאי השני (פעיל או לא פעיל) הכי מכניס בעולם ב-2013, אחרי המתאגרף האמריקאי פלויד מייוודר.

‏הסיבה העיקרית לבוננזה הג'ורדנית היא התמלוגים האדירים שממשיך הכוכב, שכיום משמש כבעלי קבוצת ה-NBA שרלוט בובקאטס - להכניס מההסכם שלו עם חברת נייקי. נעלי המותג שנושא את שמו, "אייר ג'ורדן" של נייקי, ממשיכות להיות נעלי הספורט הפופולאריות ביותר בעולם, והובילו את מצעד המכירות בעונה שעברה עם כ-2.7 מיליארד דולר - 84% מתוך זה נעלי כדורסל - הרבה יותר מכל שחקני ‏NBA‏, כולל נעלי המותג של כוכב מיאמי היט לברון ג'יימס שמכרו ב-300 מיליון דולר בשנה שעברה, או נעלי המותג של כוכב שיקגו בולס דריק רוז שמכרו עבור אדידס ב-40 מיליון דולר.

לפי "פורבס", מתוך 90 מיליון דולר הכנסות של ג'ורדן בשנה החולפת, כ-75 מיליון דולר הגיעו אליו מההסכם עם נייקי. בנוסף הוא חתום עם שורה ארוכה של נותני חסות, ביניהם גייטורייד (משקאות אנרגיה), היינס (ביגוד), ‏Upper Deck‏ (קלפים ומזכרות ספורט). בין הנכסים הרושמים תחת שמו - שבע מסעדות, חברה למכירת רכבים, וכאמור 80% מהבעלות על שארלוט בובקאטס.

בשבת האחרונה שחררה נייקי את הגרסה החדשה "אייר ג'ורדן 10 פאודר בלו" (‏Air Jordan 10 Powder Blue‏), נעלי רטרו בצבע כחול, שביום המכירות הראשון בלבד מכרו ב-35 מיליון דולר. הקשר בין נייקי לג'ורדן החל ב-1984, אז נחתם ההסכם הראשון בין הצדדים, לפני שנתו הראשונה בבולס.