מאחד יוצא שניים: מסלול חדש נכנס לפעילות בנתב"ג

בשבת האחרונה המסלול החדש נכנס לפעילות ■ פרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג המשותף לרשות שדות התעופה (רש"ת) ומשרד התחבורה נחשב לפרויקט תשתיות לאומי שבא לפתור קונפליקט היסטורי

פרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג, המשותף לרשות שדות התעופה (רש"ת) ומשרד התחבורה, נחשב לפרויקט תשתיות לאומי שבא לפתור קונפליקט היסטורי מובנה במנח המסלולים בשדה, וכן לצורך התאמת התשתיות למטוסי העתיד. בפרויקט זה, הנמצא בישורת אחרונה, השקיעה רש"ת עד כה כ-900 מיליון שקל.

במסגרת העבודות הוארך מסלול הנחיתות בקילומטר דרומה והורחב כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ומזג אוויר ובכדי להגדיל את רמת הבטיחות, את היעילות התפעולית והקיבולת ולאפשר ליותר תנועות מטוסים באותו חלון זמן. כמו כן, נסללו מסלולי הסעה חדשים ומסלולי יציאות מהירים, בוצעו שטחי RESA (אזור בטיחות קצה מסלול) וכן הורחבו מסלולים למטוסים רחבי גוף בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים.

מרש"ת נמסר עוד כי במהלך העבודות הוכנסו בכל המסלולים מערכות תאורה מתקדמות, הותקנו 10 אלף גופי תאורה, נוספו מערכות בקרה למסלולים שחוברו למגדל הפיקוח, נוספו מערכות ניווט מתקדמות למטוסים, נסללו כבישים עוקפים שיתאימו למנח המסלולים החדש , פורקו ונבנו מחדש מתקנים כדוגמת מצ"ק (מחלקת ציוד קרקע) ועוד. עוד נמסר כי רש"ת יחד עם רת"א (רשות התעופה האזרחית) במשרד התחבורה פועלים להשלמת הנתונים הנדרשים ואישור הליכי הטיסה, על מנת שיעמדו בכל דרישות הבטיחות המחייבות להפעלה בטוחה ויעילה של מודל התפעול של המסלולים בנתב"ג.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר בנושא זה כי "שדרוג מערך המסלולים מאפשר את יישום מדיניות השמיים הפתוחים ושיפור תשתיות נתב"ג ורמת הבטיחות תוך הגדלת קיבולת המטוסים והפרדה בטיחותית מוחלטת בין נחיתות מטוסים להמראות".

מנתוני רש"ת עולה כי בחודש פברואר 2014 נמשכת מגמת הגידול בתעופה האזרחית ובמהלכו עברו בנמל התעופה בן גוריון 801,479 נוסעים (יוצאים ונכנסים) המהווים גידול של כ- 14% לעומת פברואר 2013. תנועת המטוסים הסתכמה ב-6,264 מטוסים, גידול של 11.9%.