נתניה בשנת 2035: תוספת של 50 אלף יחידות דיור

התוכנית שאושרה בוועדה המקומית ותועבר לבחינת הוועדה המחוזית, מכפילה את זכויות הבנייה בנתניה על מנת ליצור תמריץ להשקעות בעיר

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה אישרה בשבוע שעבר תוכנית מתאר לעיר, שתועבר לבחינתה של הוועדה המחוזית. התוכנית קובעת כי עד 2035 תגדל אוכלוסיית העיר המונה כיום 220 אלף תושבים ללמעלה מ-320 אלף תושבים. מספר יחידות הדיור בעיר העומד כיום על 67 אלף יחידות דיור עם פוטנציאל של 70 אלף יחידות דיור לפי תכניות קיימות, יגדל על פי התכנית ל-110 אלף יחידות דיור, זאת על ידי הכפלת אחוזי הבנייה.

אחת התוכניות שנכללות בתוכנית המתאר היא תוכנית "לב המטרפולין" החלה על קרקע בת 800 דונם בין שדרות בן צבי במערב, כביש החוף במזרח, גשר האחדות בצפון ושכונת דורה בדרום. על קרקע זו , הנמצאת בבעלות 1,000 בעלים פרטיים, אושרה הקמת 3,000 יחידות דיור ו-250 אלף מ"ר שטחים עיקריים לתעסוקה, מסחר ומשרדים.

גם היקף שטחי התעסוקה בעיר יוכפל, כאשר השטחים המונים כיום 3 מיליון מ"ר לפי תכניות מאושרות, יגיעו ל-4 מיליון מ"ר בשנת 2025 ול-6 מיליון מ"ר בשנת 2045. התוכנית חלה על קרקעות שברובן נמצאות בבעלות רשות מקרקעי ישראל כמו קריית אליעזר, קרית יהלום, "רצועת האמצע"- בין כביש החוף למסילת הרכבת, ברכת חנון, קריית ספיר ופארק המדע (מזרחית לקריית ספיר). בעירייה מסרו כי התכנית שמה דגש על חיזוק הקשר בין אזורי תעסוקה לבין חלקה המזרחי וחלקה המערבי של העיר, לצד העצמת זכויות הבנייה. עוד נמסר כי מטרת התוכנית ליצור "בנק קרקעות" נרחב לתעסוקה בהיקף של 6 מיליון מ"ר, תוך קביעת שימושים לתעסוקה באופן גמיש ביותר, המאפשר גיוון נכון במשך השנים ומהווה תמריץ לביצוע השקעות בעיר, גם בקרב אזורי תעסוקה ותיקים עם הפיכתם למתקדמים.

בנוסף, קובעת התוכנית הגדלת השטחים המיועדים למוסדות ציבור ל כ- 2,800 דונם, והגדלת השטחים הפתוחים בעיר ביותר מ-500 דונם, מעבר לשטחים פתוחים הקיימים כיום. את התוכנית ערך בשלוש השנים האחרונות צוות התכנון העירוני בראשות מהנדס העירייה עד לאחרונה פול ויטל, בשיתוף עם משרד יער אדריכלים, האדריכל יוסי פרחי והאדריכל עדן בר. התכנית, לאחר שתאושר בוועדה המחוזית, צפויה לקצר משמעותית את לוח הזמנים לאישור תוכניות שיגישו בעלי מגרשים ויזמים, בפרט את הצורך באישור התוכניות בוועדה המחוזית, במידה ועומדות בהוראות תוכנית המתאר.

"בכוחן של תכניות אלו להביא לשינוי חסר תקדים הן בהיבט המגורים והן בהיבט המסחרי-תעסוקתי בעיר" מסרה ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר. "נתניה, המהווה כיום יעד אטרקטיבי להגירה חיובית הן של תושבים חדשים והן של חברות וארגונים לצד לביצוע השקעות - זוכה לתנופת החייאה גם באזוריה הוותיקים של העיר".