ועידת הנדל"ן: התחדשות עירונית היא פתרון למשבר הדיור?

פאנל בנושא ייערך במסגרת ועידת ישראל לנדל"ן 2014 של "גלובס" בשיתוף בנק מזרחי-טפחות שתתקיים ב-12 במארס

התחדשות עירונית, אם בדרך של פינוי-בינוי או תמ"א 38, יכולה להניב מאות אלפי יחידות דיור חדשות בכל רחבי הארץ, בתוך תחומי הערים הקיימות, ללא צורך בהפרשת שטחים חדשים לבנייה. למרות הפוטנציאל המשמעותי, מדובר בתחום שאינו זוכה להתייחסות מספקת מצד השלטון המרכזי ואף עומד לא פעם בפני קשיים אותם מערימים ראשי הרשויות.

ועידת ישראל לנדל"ן 2014 של "גלובס" בשיתוף בנק מזרחי-טפחות שתתקיים ב-12.3.2014 תעניק דגש מיוחד לנושא ותעלה את מושב הדיון "התחדשות עירונית - פתרון למשבר הדיור?".

במסגרת המושב יועלו הסוגיות הקשורות להתחדשות עירונית: מדוע ההתחדשות העירונית עדיין זוחלת, מהם הקשיים המרכזיים שעומדים בפני היזמים והקבלנים שרוצים להיכנס לתחום, כיצד אי הוודאות התכנונית שמובילה גם לאי וודאות כלכלית בתחום זה מכשילה את התחדשות מרכזי הערים, מדוע תוכנית הדיור הלאומית של קבינט הדיור מסמנת בנייה חדשה, על שטחים פתוחים, כאלטרנטיבה עדיפה ועוד.

בדיון ישתתפו: עינת גנון, מנהלת אגף בכיר תכנון ובינוי ערים משרד הבינוי והשיכון; עו"ד מיכה גדרון, יו"ר ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה, תל-אביב; עו"ד אברהם ללום, שותף, משרד עוה"ד עמית, פולק, מטלון ושות' ומחבר הספר "מורה דרך בעסקאות פינוי-בינוי ותמ"א 38"; סמי מצלאוי, יו"ר ובעלים, מצלאוי חברה לבניין בע"מ ועו"ד אליאב בן-שמעון, מנכ״ל התאחדות בוני הארץ. המנחה יהיה אורי חודי, כתב הנדל"ן של "גלובס".

ועידת ישראל לנדל"ן 2014 של "גלובס" תציג את האתגרים הקשורים לענף הנדל"ן בישראל. בוועידה ישתתפו בכירים מענף הנדל"ן ובהם יזמים, חברות קבלניות, מהנדסים, אדריכלים, שמאים, מתווכים, עורכי דין, רואי חשבון, משקיעים ועוד.