פוטין עושה שרירים: דיווח על ניסוי של רוסיה בטיל בין-יבשתי

מסר מאיים למערב? על רקע המתיחות הגואה עם אוקראינה, ציטטה סוכנות הידיעות הרוסית RIA הודעת משרד ההגנה הרוסי, שלפיה בוצע ניסוי בטיל בליסטי מסוג RS-12M באזור הים הכספי ■ אובמה: "רוסיה מפרה את החוק הבינ"ל"

על רקע חילופי ההאשמות בין וושינגטון למוסקבה בנוגע למשבר באוקראינה, ערכה הערב (ג') רוסיה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי בין-יבשתי - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA מפי דובר משרד ההגנה במדינה.

על פי הדיווח, הטיל - מסוג RS-12M "טופול" - נורה מאזור אסטרחן, סמוך לים הכספי, ופגע בהצלחה במטרה שיועדה לו בקזחסטן. אתר השיגור קפוסטין יאר ממוקם סמוך לנהר הוולגה, כ-450 קילומטרים מזרחית לגבול עם אוקראינה.

הטיל נכנס לשימוש לראשונה ב-1985. אורכו 20 מטרים, הטווח שלו עומד על 10,500 ק"מ והוא מתוכנן לשאת ראש נפץ גרעיני. ב-2010 חתמו רוסיה וארצות הברית על האחרונה בסדרה של הסכמים המגבילים את מספרם של טילים בליסטיים בין-יבשתיים.

בעקבות שיגור הטיל אמר בכיר אמריקני לסוכנות הידיעות רויטרס כי ארצות הברית קיבלה התראה מוקדמת על הכוונה לבצע ניסוי - עוד לפני הכנסת הכוחות הרוסיים לחצי האי קרים.

מוקדם יותר הערב תקף נשיא ארצות הברית ברק אובמה את ההתערבות הרוסית באוקראינה והדגיש: "ישנה סברה חזקה שפעולותיה של רוסיה מפרות את החוק הבינלאומי".

"נראה שהנשיא פוטין מחזיק בסט אחר של עורכי דין, שמציעים פרשנויות אחרות למעשים של ארצו - אך אני לא חושב שהוא משטה באף אחד", המשיך אובמה בקו התקיף במהלך דברים שנשא בבית ספר בוושינגטון.

הנשיא אובמה דחה את הטענות לפיהן ההתערבות הרוסית באוקראינה משקפת חוכמה אסטרטגית: "הפעולות משקפות את העובדה שמדינות שכנות לרוסיה מודאגות מאוד וחשדניות בנוגע לסוג כזה של התערבות". לדברי אובמה, המדיניות של מוסקבה רק תגדיל את המרחק בין רוסיה לבין אותן מדינות שכנות.