אחרי פלאפון - גם עובדי בזק בינלאומי הצטרפו להסתדרות

מאות מתוך 2,000 העובדים כבר הצטרפו בהליך מהיר שצפוי להסתיים בקרוב ■ הערכות: פרישתו של המנכ"ל בנבנישתי והחשש משינויים מבניים האיצו את המהלך

מאות מעובדי בזק בינלאומי, ספקית האינטרנט הגדולה בישראל המעסיקה כ-2,000 עובדים, הצטרפו היום (ד') להסתדרות הכללית במסגרת מבצע החתמות מהיר שצפוי להסתיים בתוך זמן קצר. בכך, על רקע ההתאגדות המתוקשרת של עובדי פלאפון שהסתיימה לאחרונה בהסכם קיבוצי בתום מאבק ממושך, העבודה המאורגנת עומדת להפוך לנחלתה של קבוצת בזק כולה, למעט חברת הטלוויזיה בלוויין yes.

בזק בינלאומי אופיינה במשך שנים כחברה בעלת יחסי עבודה טובים מאוד, הרבה בזכות אופיו של המנכ"ל איציק בנבנישתי, שהודיע לאחרונה על כוונתו לפרוש. למרות היחסים הטובים בהנהלת החברה העריכו מבעוד מועד כי יהיה זה טבעי שהעובדים יבקשו להתאגד בשל הזיקה לבזק ולאחר המהלך של עובדי פלאפון, ועל כן נערכו מראש והטמיעו תוכניות שונות לשיפור היחסים עם העובדים מתוך תקווה שבסופו של יום לא יקום ועד בחברה. על פי הערכות, הודעת הפרישה של בנבנישתי האיצה את המהלך של העובדים, יחד עם העובדה שהבעלים שאול אלוביץ' לא מיהר להודיע על זהות מחליפו הצפוי.

בנוסף, עובדי בזק בינלאומי, כמו עובדי פלאפון, חוששים משינויים מבניים שמתוכננים בחברה ובקבוצת בזק כולה, הן מצרכי התייעלות והן מנסיבות רגולטוריות. החשש הגדול ביותר הוא מפני ביטול ההפרדה המבנית, שתאפשר לקבוצת בזק למזג את החברות הבנות בתחומי הטלוויזיה, הסלולר והאינטרנט לכדי חברה אחת עם מספר חטיבות. מיזוג כזה, באופן טבעי, צפוי לייתר משרות רבות שהן בבחינת "כפילויות", בעיקר במטות השונים.

יצוין כי התארגנויות העובדים לא פסחו כמעט על שום חברה גדולה בענף התקשורת. מלבד פלאפון, גם הנהלת סלקום הכירה בהתארגנות העובדים והיא מצויה במו"מ מתקדם עם הוועד, כאשר במקביל ישנה התארגנות איטית בחברת פרטנר במסגרת ההסתדרות הלאומית. בחברת הוט העובדים התארגנו במסגרת "כוח לעובדים", אולם שם החברה בלמה את המהלך בין היתר באמצעות הוצאה אגרסיבית של מוקדי השירות והטכנאים למיקור חוץ.

הנהלת בזק בינלאומי מסרה בתגובה: "בזק בינלאומי, כחברה בעלת תרבות ארגונית ייחודית, נהגה מאז ומעולם בפתיחות ובכבוד בעובדיה, מתוך הערכה כנה לתרומתם להישגיה ולהצלחתה של החברה וכך תמשיך ותעשה בעתיד".