איתמר תשווק מוצרי אבחון שינה לחולים עם הפרעות קצב

מדטרוניק התחייבה לרכוש כמויות מינימום מהמוצר, ולהגדיר מראש את היקף ההשקעה בשיווק

חברת הביומד איתמר מדיקל הודיעה על חתימת הסכם שיווק בלעדי לפלח שוק מוגבל עם חברת מדטרוניק, מתאגידי המכשור הרפואי המובילים בעולם ובעלת 21.6% ממניות איתמר. ההסכם כולל שלב של פיילוט, שלאחריו תתחייב מדטרוניק לרכוש כמויות מינימום מן המוצר, ולהשקיע השקעה מוגדרת מראש בשיווק. פרטיו הכספיים של ההסכם לא נמסרו.

במסגרת ההסכם, ההפצה הלוגיסטית של המוצר (ללא רכיב השיווק) תיעשה על-ידי חברת הנרי שיין, אחד המפיצים המובילים של ציוד רפואי בארה"ב, אשר לה כבר יש הסכם שיווק עם איתמר מדיקל בסקטור רופאי השיניים. בעקבות ההודעה עלתה מניית איתמר מדיקל ב-4.8%, והחברה נסחרת לפי שווי של 327 מיליון שקל.

לאיתמר מוצר לאבחון מחלות לב ומוצר לאבחון דום נשימה בשינה, שלגביו נחתם הסכם השיווק. מתברר כי הפרעות שינה מחריפות את מצבם של חולים בהפרעות קצב לב. מדטרוניק התוותה לאחרונה אסטרטגיה, שלפיה עליה לתת לרופאים המשתמשים במוצריה אפשרויות טיפול מקיפות יותר בכל הרבדים של מחלת הלב. לכן היא מעוניינת כעת להציע גם אבחון הפרעות שינה עבור חולי הלב.

שוק הקרדיולוגיה והשינה קשורים זה בזה: הפרעות שינה, ובעיקר הפרעות דום נשימה בשינה, שבהן מתמחה איתמר מדיקל, יכולות להעיד על מחלות לב, לגרום להן וגם לנבוע מהן.

המהלך תואם גם את האסטרטגיה של איתמר מדיקל לשווק את מוצריה גם בתחום השינה, לקהל של רופאים קרדיולוגים, לפחות בשוק האמריקאי.

מדטרוניק מחזיקה מניות באיתמר מימיה הראשונים של האחרונה, אך זו הפעם הראשונה שבה היא חותמת על הסכם מסחרי עם איתמר.

זהו הסכם שני בתחום השינה שעליו חותמת איתמר מדיקל תוך זמן קצר. לפני כחודש חתמה על הסכם הפצה ביפן עם חברת פיליפס. יפן היא שוק השינה השני בגודלו בעולם.

מכירות איתמר מדיקל בתחום השינה הגיעו בתשעת החודשים הראשונים של 2014 ל-5.9 מיליון דולר מכלל הכנסות החברה, שעמדו על 9.6 מיליון דולר בתקופה זו.