נעילה חיובית בבורסה; כיל טיפסה כ-6% במחזור ענק

בזק וסלקום פרסמו הבוקר דוחות כספיים ■ דיווחים בעולם על אפשרות לחידוש פעולה בין 2 ענקיות אשלג הזניקו את כיל ■ העלאת המלצה לטבע

הבורסה בת"א ננעלה היום (ה') בעליות על רקע עליות בבורסות בניו יורק ואירופה, כאשר טבע וכיל מושכות את השוק מעלה. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.24% לרמה של 1,273 נקודות, ומדד המעו"ף עלה ב-0.27% לרמה של 1,369.2 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

טבע זכתה להעלאת המלצה אגרסיבית בוול סטריט מבית ההשקעות לירינק שנקב במחיר יעד של 65 דולר - 30% מעל מחיר השוק. כיל עולה לאור דיווחים בחו"ל על חידוש שיתוף הפעולה בין אורלקלי לביילרוס וסיום "מלחמות האשלג".

בשוקי העולם עדיין מעודדים מהרגיעה היחסית ממשבר רוסיה-אוקראינה. באסיה הבורסות עולות עד 2% בהובלת יפן, כשהבורסה בסין רושמת ירידה קלה. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בין ירידה לעלייה של 0.2%, והחוזים העתידיים הבוקר עולים באותו שיעור.

אמש בארה"ב המשקיעים התמקדו בשטף נתוני מאקרו מעורבים, ביניהם סקר ה-ADP, מדד מנהלי הרכש וספר הבז', שהצביע על התרחבות כלכלית בינואר-פברואר ב-8 מחוזות של הפד שדיווחו על צמיחה "מתונה עד בינונית", ו-3 מחוזות דיווחו על צמיחה איטית יותר, באשמת מזג האוויר. בשווקים ממתינים בדריכות לפרסום נתוני התעסוקה המלאים מחר בצהריים, אשר ישפיעו רבות על החלטת הפדרל ריזרב בהמשך החודש האם לצמצם שוב את רכישות האג"ח החודשיות.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, כיל טיפסה במחזור הגבוה בבורסה, כ-131.3 מיליון שקלים, לאור דיווחים בתקשורת הזרה לפיהם 2 בעלי המניות הגדולים באורלקלי תומכים בחידוש שיתוף הפעולה עם ביילרוס. (לסיפור המלא)

היום לפני פתיחת המסחר בת"א פירסמו קבוצת בזק וסלקום את תוצאותיהן הכספיות הרבעוניות. בזק הרוויחה 1.77 מיליארד שקל אשתקד ומחלקת דיבידנד של 802 מ' ש', ואילו סלקום רשמה צניחה של 46% ברווח הנקי ולא תחלק דיבידנד בגין תוצאות הרבעון הרביעי.

שותפות "לוויתן" דלק קידוחים , אבנר ורציו ממשיכות להיות במוקד על רקע האפשרות לפיצוץ בעסקת ההשקעה של וודסייד האוסטרלית במאגר.

מניות הביומד בריינסוויי , איתמר מדיקל וקמהדע הגיבו לדיווחיהן על הסכמים חדשים ותוצאות ניסויים קליניים.

מניית טבע זוכה היום להעלאת המלצה מבית ההשקעות Leerink. האנליסטים העלו את ההמלצה לטבע ל"תשואת יתר" בעוד הם צופים התייצבות בתזרים המזומנים החופשי של החברה, מה שיאפשר לה להיות אגרסיבית יותר בכל הנוגע לרכישת חברות אחרות בענף התרופות. לירינק צופה זינוק של 30% ל-65 דולר למניה.