המלצות לסופ"ש: מהפנינג פרו-פורימי ועד סיור בבניאס

בשבת תחגוג רשות הטבע והגנים יום הולדת 4 לשביל התלוי בבניאס וייערך סיור בנחל ללא תשלום, במשתלת הסוכה - בית ירוק בכפר אז"ר, כבר זורעים את זרעי העדלאידע ■ ועוד שלל פעילויות - כנסו להתעדכן

פרו-פורים

הפנינג במשתלת הסוכה

מה: נכון, יש עוד קצת זמן עד פורים, אבל במשתלת הסוכה - בית ירוק בכפר אז"ר, כבר זורעים את זרעי העדלאידע. בשבת ייערך שם הפנינג "פרו-פורימי" לכל המשפחה, וזה אומר פעילויות בסגנון ספורטיבי דוגמת מסלול מיני גולף בשבילי "הגן הנסתר", קליעה למטרה וכן סדנאות ליצירת מסכות בסגנון הקרנבל בוונציה.

מתי, איפה וכמה: באותו יום תתקיים גם הפתיחה של תערוכת "למה התחפשה הבובה?" - מיצגים וצילומי בובות של האמנית הרב-תחומית מיקי אינהורן-נלקנבאום. מתי, איפה וכמה: שבת (8 בחודש), משתלת הסוכה - בית ירוק, רח' צה"ל 1 כפר אז"ר, בין השעות 11:00-13:00. מחיר: 50 שקל לכל הפעילויות (מבוגרים מלווים ללא תשלום). פרטים והרשמה בטלפון: 050-5274929 (מיקי), 052-3808513 (מורן).

יום הולדת

ארבע שנים לשביל התלוי בבניאס

מה: מה אתם יודעים - ארבע שנים עברו מאז שהוקם השביל התלוי בנחל הבניאס! וזו סיבה לחגיגה שאינה תלויה בדבר. בשבת תחגוג רשות הטבע והגנים יום הולדת 4 לשביל התלוי בהשתתפות הציבור הרחב, גם מי שלא מכיר אותו אישית. כחלק מיום ההולדת, ייערך סיור בנחל ללא תשלום - כן, כל שצף המים, הפריחה המרהיבה של תורמוס ההרים, בן חצב יקינטוני ושפע פרחים בשלל צבעים - חינם אין כסף.

מתי, איפה וכמה: שבת (8 בחודש), שמורת הטבע הבניאס, בין השעות 10:00-15:00. הסיור המודרך הוא חינם, לאחר תשלום בכניסה לשמורה: מבוגר: 29 שקל, ילד: 15 שקל, מחיר מוזל לקבוצות.

בארוק

סדרת הבארוק חדשה

מה: הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה בתל-אביב, המוכר יותר בשמו "קונסרבטוריון שטריקר", יקיים בחמישי הבא קונצרט השקה לסדרת הבארוק הקאמרית החדשה שלו. הקונצרט נושא את הכותרת "דברי הימים", וישתתפו בו נגנים בכינור, חלילית, צ'לו וצ'מבלו. לצידם תופיע זמרת הסופרן הנהדרת קלייר מגנאג*י. הקונצרט יכלול "טעימות" מתוך תוכנית הסדרה שתתקיים בעונת הקונצרטים הבאה, ויבוצעו בו יצירות קוליות וכליות פרי עטם של ויואלדי, טלמאן ופרסל. בין היתר הוא יכלול כמה משיריו היפים ביותר של פרסל, כמו "מוזיקה לרגע קט" ו"מזמור ערב". הקונצרט יבוצע בכלים עתיקים, כמקובל כיום בביצוע מוזיקת בארוק.

מתי, איפה וכמה: חמישי (13 בחודש), 20:30, קונסרבטריון הישראלי למוזיקה, רחוב לואי מרשל 25, ת"א. מחיר כרטיס: 60 שקל. טלפון: 03-5466228.

יום האישה הבינלאומי

מפגש והצגה במרכז נא-לגעת

מה: לפני כ-20 שנה הקימה עדינה טל את מרכז נא לגעת עבור חרשים-עיוורים, שאותם הדריכה בעבודה תיאטרלית. אלו הפכו לאנסמבל המעלה מופעים בתיאטרון נא לגעת, כגון "אור שומעים בזיג זג" ו"לא על הלחם לבדו".

לציון יום האישה הבינלאומי, תוביל טל מפגש מיוחד עם הקהל שבא לצפות בהצגה לא על הלחם לבדו, שבו תחלוק תובנות וחוויות מהעבודה המשותפת עם השחקנים החרשים-עיוורים, שיטות התקשורת הייחודיות מולם, ועל השימוש באמנויות התיאטרון ככלי לשילובם בקהילה. בסיום המפגש תועלה ההצגה. באירוע תיקח חלק גם מסעדת בלק אאוט הפועלת במתחם, שבה סועדים בחושך מוחלט המגביר את חוש הטעם. את קינוחי השוקולד תכין במקום איילת הירשמן, וההכנסות מהם ייתרמו למרכז.

מתי, איפה וכמה: ראשון (9 בחודש), 20:30 במרכז נא לגעת, רציף העלייה השנייה בנמל יפו. מחיר: 150 שקל, לנשים: 2 כרטיסים במחיר זה.

קלאסי-קאמרי

כותרת

מה: הצ'לן השוודי הנודע פרנס הלמרסון (Helmerson) יתארח במוצ"ש במרכז למוזיקה קאמרית בתל-אביב. הלמרסון (69), מוכר היטב מהופעות על הבמות החשובות בעולם ומהקלטות בחברות מעולות. בקונצרט יצטרפו אליו כמה מנגני המיתרים המובילים בארץ: הכנרים סרגיי אוסטרובסקי וסמיון גבריקוב, הוויולנים שולי ווטרמן ורומן שפיצר והצ'לן הלל צרי. הקונצרט יכלול יצירות מאת מוצרט ("סימפוניה קונצ'רטנטה" ק. 364 בגירסה לשישיית כלי קשת), המלחין היהודי-צ'כי ארווין שולהוף (שישיית כלי קשת), ויוהאנס ברהמס (חמישיית כלי קשת מס' 2 אופוס 111, הנחשבת לאחת מפסגות יצירתו הקאמרית המאוחרת של המלחין).

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (8 בחודש), 20:30, הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, רחוב לואי מרשל 25 ת"א. מחיר: 140-105 שקל.

מוזיקה יהודית

ימי המוזיקה היהודית

מה: אוניברסיטת חיפה תקיים השבוע סדרת אירועים שיעסקו במוזיקה יהודית מזמנים וממקומות שונים. מטרת הסדרה, שתיערך תחת הכותרת "ימי המוזיקה היהודית באוניברסיטת חיפה", היא לבדוק את חלקה ומשמעותה של המוזיקה בגיבוש הזהות היהודית הלאומית הקולקטיבית, ואת מהותה ותפקידה כיום. הסדרה תכלול שישה קונצרטים וסימפוזיון. הקונצרטים יתמקדו בנושאים שונים: חזנות מאמריקה בליווי עוגב, יצירות לחזן ומקהלה, שירי לדינו בעיבודים אמנותיים, יצירות של המלחין היהודי לואיס לבנדובסקי, מוזיקה לבית הכנסת בהשתתפות אנסמבל בית הכנסת בברלין ועוד.

מתי, איפה וכמה: ראשון עד רביעי (9-12 בחודש), חיפה, אודיטוריום הכט והמשכן לאמנויות של אוניברסיטת חיפה. מחיר כרטיס: מנוי לכל הקונצרטים: 150 שקל, לקונצרט יחיד: 50 שקל. הכניסה למושבי הסימפוזיון חינם.

תערוכה

ג'סר על המפה

מה: האמן רון עמיר יציג את הפרויקט "ג'סר אל-זרקה הלוך ושוב" - בשלוש תערוכות ברחבי הארץ במקביל, ובהן הוא משלים עבודה רבת שנים של צילום ותיעוד אנושי בכפר ג'סר אל-זרקא. הכפר הערבי היחיד שעל שפת הים, צמוד לקיסריה, הוא אחד היישובים העניים והדחוקים ביותר בארץ. עמיר, בוגר המדרשה לאמנות, החל בפרויקט הצילום החשוב והארוך ביותר שנעשה עד כה בישראל לפני 12 שנה, ומאז הצליח להתוודע באופן אינטימי אל הכפר ואנשיו ולהפוך את המצלמה שלו לכלי לדיאלוג ומפגש. בתיכון בג'סר יוצג מבחר מצומצם של עבודות של עמיר, כשהפוקוס יהיה על עבודות של תלמידיו.

מתי, איפה וכמה: מוזיאון חיפה לאמנות: מוצ"ש (8 בחודש), 20:00; המרכז לאמנות דיגיטלית, חולון: מוצ"ש (15 בחודש), 20:00; תיכון מקיף ג'סר אל ז'רקא: שבת (22 בחודש), 16:00.

אירוע

נגב פינת תל-אביב

מה: ערב מוזיקה, גבינות ויין, שמטרתו עידוד ההתיישבות בנגב, יתקיים בראשון הקרוב, במועדון הרדינג 3 בנמל תל-אביב. באירוע, ששמו "נגב פינת תל-אביב", יציגו אנשי המשלחת המדברית - נציגי קרן מיראז' לפיתוח הנגב, את מגוון היתרונות למגורים בנגב, וכן את הנגב כאלטרנטיבה איכותית לחיי המרכז הצפופים והמפויחים, הן בהווה והן בעתיד. באירוע יידונו, על כוס יין מיקב בוטיק נגבי בליווי גבינות מתוצרת הנגב, נושאים כמו תעסוקה, אמנות, חקלאות, תיירות, חינוך, חיי תרבות קהילה והזדמנויות עסקיות באזור הנגב, המהווה כ-80% משטחה של ישראל, ואולי יפקחו את עיניהם של אלה שהתפיסה שלהם על מרחב הנגב שגויה. במהלך הערב, יתקיימו הופעות של מוזיקאים דרומיים, עם גיבוי תל-אביבי: מופע של איתי פרל עם המוזיקאים הבאר-שבעיים נדב אזולאי וגיל נמט, הופעה אקוסטית של הזמר-יוצר עמי נגר, שישיר משיריו, והופעות נוספות של הרכבים מוזיקליים מהנגב, ביניהם להקת פולק-רוק בשם "הטוקבקיסטים", שחבריה הם תושבי עוטף עזה. אז בואו, מה יש לכם להפסיד? מקסימום תתפזרו קצת בארץ.

מתי, איפה וכמה: ראשון (9 בחודש), 20:00, מועדון רידינג 3, תל-אביב. מחיר: הכניסה חופשית ומותנית בהרשמה מראש באתר קרן מיראז' או בדף הפייסבוק של הקרן.