נמצא ממציא הביטקוין: יפני מרושל בן 64 שגר בלוס אנג'לס

כתבת מגזין ניוזוויק נסעה לביתו של ממציא הביטקוין ונתקלה בשוטרים ותשובה מהוססת: "אני כבר לא מעורב בזה ואיני יכול לדבר על זה"

ממציא הביטקוין הוא יפני בן 64 שגר בלוס אנג'לס, לבוש ברישול, מנסה לשמור על אנונימיות ושמו האמיתי הוא סטושי נקמוטו. כך טוען מגזין ניוזוויק, שפרסם היום (ה') כתבה נרחבת על האיש שהמציא מטבע אנונימי שהפך לדבר החם בעולם הטכנולוגי והמוניטרי, אך נותר דמות מסתורית לאורך השנים.

"אני כבר לא מעורב בזה ואיני יכול לדבר על זה. זה אצל אנשים אחרים, הם אחראים על זה עכשיו, לי כבר אין קשר לזה", כך השיב נקמוטו לכתבת נויזוויק ליאה מקגראת' גודמן, אשר הגיעה לביתו ונתקלה, כך היא מתארת בכתבה, בשני שוטרים שהוזמנו למקום על ידי נקמוטו, שחשש מפניה.

לשוטרים אמרה גודמן כי "אין שום בעיה, אני רק רוצה לשאול אותו על ביטקוין. זה סטושי נקמוטו". לדבריה, השוטרים לא האמינו: "מה? זה מי שהמציא את ביטקוין? הוא נראה כאילו הוא חי חיים רגילים לגמרי". ולנקמוטו, כך מצוין בכתבה, יש הון שמוערך בכ-400 מיליון דולר כתוצאה מהשקעתו הראשונית בביטקוין, השקעה שתפחה מאז לממדי ענק.

לנקמוטו הגיעה כתבת נויזוויק דרך התכתבות דוא"ל שניהל עם חברת רכבות צעצוע, ממנה הוא מזמין חלקים על מנת לתחזק את התחביב שלו. החברה העבירה לגודמן את כתובתו, והיא התחילה להתכתב איתו, אך הוא לא ניאות לענות על שאלות הקשורות לביטקוין - עד שהיא הגיעה אליו הביתה.

אחיו של נקמוטו הזהיר את גודמן מפניו: "אחי הוא מניאק. מה שאת לא יודעת זה שהוא עבד על דברים מסווגים. החיים שלו היו סוד לגמרי למשך זמן מה. את לא תצליחי להגיע אליו. הוא יכחיש הכל, הוא בחיים לא יודה שהוא זה שהתחיל את ביטקוין".

על פי עדויות של חבריו לעבודה על ביטקוין ובני משפחתו, נקמוטו התנגד לשיטה ולממשלה לאורך השנים, פוטר מעבודתו מספר פעמים, וזה מה שהוביל אותו לנסות ולפתח אלטרנטיבה.

אחת מבנותיו סיפרה כי הוא "מאוד מפחד מהתערבות ממשלתית באופן כללי. כשהייתי קטנה היינו משחקים משחק. הוא אמר: 'תדמייני שרשויות הממשלה באות לרדוף אחריך', ואני הייתי מתחבאת בארון".