כך הורגים חיידקים עמידי אנטיביוטיקה 6,000 ישראלים בשנה

"המגזין", ערוץ 10: "סופר חיידקים" הורגים אלפי ישראלים בכל שנה ואין שום אנטיביוטיקה שתחסל אותם ■ הפתרון: לוחמת סייבר ביולוגית

זן חדש של חיידקים עמידים בפני אנטיביוטיקה מהווה איום של ממש על המין האנושי, מדי שנה מתים 4,000-6,000 ישראלים מאותם חיידקים. פרופ' אשל בן יעקב טוען כי גילה דרך להתמודד עם האיום ובתוכנית "המגזין" ששודרה אתמול (שבת) בערוץ 10 כינו זאת "לוחמת סייבר" בחיידקים.

הכתבה ששודרה אתמול בערוץ 10 תיארה בהרחבה את האיום הרפואי שמהווים אותם "סופר חיידקים". למעשה, רופאים רבים המתנגדים לטיפול אנטיביוטי כיוון שבכל פעם שחולה נוטל אנטיביוטיקה הוא למעשה הופך את גופו למתקן אימונים עבור החיידקים, שלומדים כיצד להתגבר על האנטיביוטיקה. כך, כל דלקת ריאות עלולה יום אחד להפוך קטלנית וכל דלקת אוזניים עלולה להפוך אתכם לחירשים, כפי שהיה לפני עידן האנטיביוטיקה.

בכתבה מובא גם סיפורה של חולה שהתמודדה עם אחד מאותם החיידקים העמידים. הוא נתקפה כאבי בטן ובעיות עיכול קשות ומציינת כי הייתה מרותקת לשירותים. בסופו של דבר היא נזקקה להשתלת צואה בבטנה על מנת לשפר את המאזן בין החיידקים הטובים לרעים, מה שריפא אותה.

בכתבה הוצג גם מחקר של פרופ' בן יעקב, שגילה כי מיליארדי החיידקים הרעים הנמצאים בגוף אחד של אדם למעשה מתקשרים ביניהם וכל אחד יודע מה תפקידו ומה תפקיד חבריו. כך, כאשר הם מזהים "איום" מבחינתם, הם מזעיקים "תגבורת". המחקר הזה מהפכני כיוון שהוא מאפשר "לוחמת סייבר" בחיידקים, קרי שיבוש התקשורת ביניהם ואפילו השתלת מסרים מטעים שגורמים להם להשמיד אחד את השני.

צפו בכתבה המלאה בסרטון המצורף.