מאסר עולם לעדן אוחיון שהורשע ברצח גדי ויכמן

אוחיון דקר למוות את ויכמן לאחר שזה ירד לגינה הציבורית והעיר לנערים שהרעישו ■ ישלם פיצוי בסך 200 אלף שקל למשפחתו של ויכמן ■ לאחר הקראת פסק הדין התפרצו בני משפחתו של אוחיון לעבר השופטים וצעקו: "אתם מושחתים"

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע הרשיע היום (א') את עדן אוחיון בן ה-20 ברצח גדי ויכמן לפני כשנתיים בעיר וגזר עליו מאסר עולם. כמו כן, בית המשפט חייב את אוחיון בתשלום פיצוי בסך 200 אלף שקל למשפחתו של ויכמן.

לאחר הקראת פסק הדין התפרצו בני משפחתו של אוחיון לעבר השופטים בקללות וגידופים. "אתם מושחתים, התקשורת שפטה אותו", צעקו בני המשפחה, והתפרעות החלה מחוץ לאולם הדיונים, שבעטיה השופטים נאלצו לצאת לפני שסיימו להקריא את פסק הדין.

הרצח של ויכמן בוצע במאי 2012. באחד מהלילות של אותו חודש ישב אוחיון עם ארבעה מחבריו בפארק ציבורי מתחת לביתו של ויכמן בבאר-שבע. אלמנתו של ויכמן, מיכל, ביקשה מהחבורה לשמור על השקט, ובתגובה אוחיון קילל אותה. בהמשך ירד ויכמן לפארק, התעמת עם אוחיון ונגח בפניו. בתגובה שלף אוחיון סכין ודקר את ויכמן עד שהביא למותו.

אחרי מספר ימי חיפושים אוחיון נעצר על-ידי המשטרה, ובחקירתו הודה בדקירתו של ויכמן, אך טען כי הגן על עצמו מפניו.

בית המשפט דחה את טענת ההגנה העצמית. "אוחיון הוא זה שיצא אל 'הקרב' בריצה לכיוונו של המנוח כדי להתעמת עמו כשסכין עמו", נכתב בהכרעת הדין. "ברור שכמו שבני החבורה האחרת בחרו להתרחק מהמקום כששמעו שהמנוח יורד למטה, גם אוחיון יכול היה לעשות כן. אלא שהוא החליט להישאר דווקא כדי להתעמת עם המנוח... במקום לסגת מהמקום, לסגת מהעימות, הוא יצא למפגש עם המנוח מצויד בסכין, פעל מתוך חימה וכעס, ובהחלט לא פעל מתוך הגנה עצמית".

"אני מודה לפרקליטות ולמשטרה שעשו את העבודה. הוא רצח את גדי בלי לחשוב פעמיים", אמרה היום האלמנה, מיכל ויכמן, בתגובה לפסק הדין. לדבריה, "הוא ראה את הילדה שלי לנגד עיניו, ולא עניין אותו שהוא יודע מה שהוא הולך לעשות, שהוא הולך לרצוח את הבעל שלי, את האבא של הילדה שלי".