הדולר היציג עלה ל-3.474 שקלים; האירו התחזק בכ-0.4%

הדולר התחזק בשיעור של כ-0.4% ■ FXCM ישראל: "אם תימשך מגמת ההיחלשות של הדולר בעולם, הדולר-שקל צפוי לצנוח לרמות שפל חדשות, ולא יועילו מאמצי בנק ישראל"

השקל נחלש היום (ב') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר היציג התחזק בכ-0.45% לרמה של 3.474 שקלים. האירו התחזק בשעירו דומה ושערו היצג נקבע על 4.821 שקלים. הדולר, נציין, עדיין נסחר ברמות שפל של מעל שנתיים וחצי.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר ממשיך לאבד גובה, כאשר בשבוע שעבר מדד הדולר העולמי צנח לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2013. גם בצמדים מרכזיים נוספים, כגון האירו-דולר והשטרלינג-דולר, נרשמו פריצות טכניות משמעותיות של הדולר, שעשויות לאותת על שבירה של הדולר.

הדולר-שקל נשבר בשבוע שעבר וצנח מתחת לשפל של דצמבר 2013, ובכך למעשה אישש את המשך מגמת הירידה ארוכת הטווח שהחלה עוד בפסגה של אוגוסט 2012 ב-4.09 שקלים. למעשה, הדולר-שקל נסחר כעת ברמתו הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2011 ויש להניח כי בשבוע הקרוב יעסקו בשוק בתקשורת שוב בהשלכות השליליות של שער החליפין הנמוך על הייצוא הישראלי והמשק הישראלי, מה שיגביר על בנק ישראל את הלחץ לפעול. ואולם, אם יש משהו שלמדנו בשבועות האחרונים הוא שיכולתו של בנק ישראל להשפיע על שער החליפין היא מוגבלת. למרות ההתערבויות המסיביות ולמרות הפחתת הריבית, הדולר-שקל בשפל חדש. למהלכים של בנק ישראל יש השפעה קצרת טווח בלבד. מנגד, למהלכים הללו, של הגדלת יתרת המט"ח והפחתת ריבית, עשויות להיות השלכות מזיקות על הכלכלה הישראלית.

השבירה של הדולר-שקל תגביר את התיאבון של הספקולנטים להרוויח על המגמה ולמכור את הדולר כנגד השקל. אם תימשך מגמת ההיחלשות של הדולר בעולם, הדולר-שקל צפוי לצנוח לרמות שפל חדשות, ולא יועילו מאמצי בנק ישראל".