פרשת הבר-נוער: עד המדינה מואשם בבידוי ראיות

נחשף הסיפור מאחורי קלטת "ההודאה" המבוימת של חגי פליסיאן: עד המדינה הציע לפליסיאן להשתתף בתוכנית עוקץ, כתב לו מה לומר והבטיח שיקבל 4,000 שקל

כתב האישום שהוגש היום (ב') נגד עד המדינה לשעבר בפרשת הרצח בבר-נוער חושף את הסיפור מאחורי הקלטת "ההודאה" המבוימת שהובילה למעצרו של חגי פליסיאן - כך דווח בגלי צה"ל. במהלך הפעלתו כעד מדינה הוא ניהל ערוצי תקשורת מקבילים עם חגי פליסיאן, שהואשם בביצוע הרצח בבר-נוער, והסתיר אותם מהמשטרה.

במסגרת שיחותיהם, עד המדינה הציע לפליסיאן להשתתף בתוכנית עוקץ. הוא שלח לו הודעה בווטסאפ ובה כתב לו מה לומר, והבטיח לו כי בתמורה לאמירת הדברים הוא יקבל 4,000 שקל. במסרון שעד המדינה שלח לפליסיאן, הוא ביקש ממנו להגיד לו שלא לדבר על נושא הבר-נוער.

"אני לא מבין למה אתה מנסה לפתוח את זה. לא צריך להעיר מתים. מדובר בחופש שלנו", נכתב במסרון. עד המדינה הגיע לביתו של פליסיאן והקליט אותו אומר את הדברים - הקלטה שהפכה לראיה המרכזית במשפט.

פליסיאן אמר את הדברים מבלי לדעת שהוא מפליל את עצמו ברצח בבר-נוער. הסיפור, שנשמע תחילה מופרך, היה מההתחלה הגרסה של פליסיאן, שסיפר את סיפור העוקץ - על כך שעד המדינה ביים את אותה ההקלטה.

הגרסה לא התקבלה, עד שלפני כחודש הצליחו החוקרים לשחזר את ההודעות באמצות טכנולוגיה חדישה. 9 חודשים אחרי שהמשטרה עצרה בקול רעש גדול את חגי פליסיאן שהואשם בביצוע הרצח בבר-נוער, כתב האישום נגד פליסיאן בוטל.

את מקומו של פליסיאן על ספסל הנאשמים יתפוס כאמור מי שהיה עד המדינה בתיק. הוא מואשם בשיבוש מהלכי משפט, בידוי ראיות וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בית המשפט הותיר על כנו את צו איסור הפרסום על שמו של עד המדינה ועל כל פרט היכול להביא לזיהויו. בד-בבד הוסר צו איסור הפרסום על יתר פרטי החקירה.