עורך "הארץ": "יש לנו עשרות אלפי מנויי דיגיטל, אבל רוב ההכנסות הן עדיין מהפרינט"

שנה אחרי שהחליטו בעיתון "הארץ" לסגור את רוב תוכני האתר לקוראים מזדמנים ולאפשר גישה מהותית רק לקוראים משלמים באמצעות "חומת תשלום", עורך העיתון אלוף בן אומר כי המהלך הוכיח את עצמו. "חווינו ירידה של 20% במספר הגולשים, אבל שנה לאחר מכן, חזרנו למספרים שהיינו קודם. זה גם לא גרם נזק למפרסמים אלא להיפך. למפרסם לא אכפת רק שיש יוניק שקרא כתבה אחת, אלא הוא מעדיף קורא ששילם והרבה יותר מעורב באתר".

בן אמר את הדברים בכנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית, שנערך היום (ב') בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה בשיתוף עם חברת גוגל ישראל.

לדברי בן, "התחזית הייתה שבשנה הראשונה נמכור 2,000-3,000 מנויים - בפועל מכרנו הרבה יותר. יש לנו עשרות אלפי מנויים משלמים בעברית ובאנגלית. אנחנו לא מפרטים את המספרים - זו מדיניות של החברה ולא אני קובע אותה", ציין והוסיף כי "גם היום, וגם אם מספר המנויים המשלמים יוכפל, עדיין אי-אפשר לבסס את מודל ההכנסות של 'הארץ' על מנויים דיגיטליים. עדיין עיקר ההכנסות הוא מכירת עיתון הפרינט הן למנויים והן למפרסמים".

בן אמר, כי כיום קבוצת הגיל המובילה מבין קוראי האתר, לפי גוגל אנליטיקס, היא בני 25-34. "אלה אנשים שלא היו עושים מנוי לעיתון מודפס כי הם לא רוצים ערימה של עיתונים בבית וכל החיים שלהם גם ככה בסמארטפון. בשביל לשרת את הקהל הזה, המנוי הדיגיטלי הפך למהותי", הוא אמר.

בן גם התייחס למצבו של עיתון "מעריב", ואמר כי "תמיד חבל שעיתון עשוי להיסגר אבל בשנים האחרונות ראינו יותר עיתונים שנפתחו מאשר שנסגרו ואני לא חושב שיש בישראל מחסור של עיתונים. 'מעריב' איבד את מקומו בשוק הקוראים לפני כמה שנים ואת מקומו תפסו 'ישראל היום' ו'סופהשבוע'. 'מעריב' הוא כבר לא כלי תקשורת מרכזי - לטוב ולרע. זה חבל כי בשנה האחרונה הם עשו עבודה טובה והתאמצו לעצב מחדש את העיתון, גם בצורה וגם בתכנים".