מאבקי שליטה: מה יקרה עם השלד של תאת תעשיות?

אהוד גת מציע לרכוש את החברה באמצעות מיזוג משולש הופכי - כזה הדורש רוב בקרב אסיפת בעלי מניות החברה, כך שאם יצליח לשכנע את הכונס שהצעתו היא הטובה ביותר והוא יתמוך בהצעה, הוא ירכוש את השליטה בחברה

מאבקי שליטה על רכישת שלדים בורסאיים וחברות שהגיעו לסוף דרכן מתרחשים מדי פעם בשוק ההון הישראלי, וכעת נראה כי אנו צפויים למאבק מסקרן סביב רכישת חברה נוספת - תאת תעשיות.

חברה זו השתייכה לקבוצת קמן של רוני אלרואי שקרסה, והנכס העיקרי שלה היה 43.7% מהון המניות של ת.א.ת. טכנולוגיות. אלה נמכרו אשתקד לקרן פימי, ולאחר החזר ההלוואות לבנקים שלהם היו משועבדות המניות, נותרה בתאת תעשיות קופת מזומנים בהיקף של כ-40 מיליון שקל.

הנכס השני שקיים בתאת תעשיות, הוא שטח הנדל"ן בפארק ראם במועצה האזורית באר טוביה, עליו מוקמים מפעל הייצור והמשרדים של תאת טכנולוגיות, אשר שוכרת ממנה את השטח בתמורה לשכ"ד שנתי של כ-1.6 מיליון שקל. עפ"י הערכת שמאי שפורסמה בשבוע שעבר, שווי נכס זה עומד על 20.15 מיליון שקל ברוטו, וניכוי היטלי השבחה, מס שבח, ותשלום למינהל מקרקעי ישראל, על 12.15 מיליון שקל נטו.

כך מסתכמים נכסי החברה בכ-52 מיליון שקל נטו, ובסוף חודש פברואר, הציע חברת ראם החזקות - קונסורציום שכולל את משפחת נקש (מבעלי ארקיע), ואנשי העסקים עודד רז ואבי חורמרו - לרכוש את כלל מניות החברה בהצעת רכש לפי מחיר של 21.1 שקל למניה, המשקף שווי דומה לנכסי החברה.

מסתבר כי בימים האחרונים, היה עוד מי שלטש עיניים אל החברה. אהוד גת, מבעלי חברת דלתות פנדור ואיש נדל"ן וותיק, רכש בשבוע שעבר כ-5% מהון המניות של תאת תעשיות, במחיר ממוצע של 21.5 שקל למניה, ובהשקעה כספית של כ-2.7 מיליון שקל. כך חסם למעשה גת את הצעת הרכש של חברת ראם החזקות, שכן היא לא תצליח להשיג את הרוב הנדרש, של 95% מכלל בעלי המניות, לצורך השלמת הצעת הרכש.

אמש, הציע גת הצעה משלו, באופן ישיר לכונס הנכסים של תאת תעשיות - עו"ד עופר שפירא, שהינו הכונס של קמן תעשיות מטעם בנק דיסקונט, המחזיקה ב-79% מהון המניות של תאת תעשיות. גת, באמצעות חברת גרלם שבשליטתו, מציע לרכוש את מניות החברה בתמורה ל-21.4 שקל למניה - מחיר הגבוה בכ-1.4% מהמחיר אותו הציע ראם.

גת מציע לרכוש את החברה באמצעות מיזוג משולש הופכי - כזה הדורש רוב בקרב אסיפת בעלי מניות החברה, כך שאם יצליח לשכנע את הכונס שהצעתו היא הטובה ביותר והוא יתמוך בהצעה, הוא ירכוש את השליטה בחברה.