מירלנד: מעבר לרווח שנתי של 3.3 מיליון דולר

חברת הנדל"ן נהנתה אשתקד מזינוק של פי שבעה בהכנסותיה ממכירת דירות, שהגיעו ל-56 מיליון דולר

שיפור בפעילות השוטפת ועליית ערך נכסים סייעה לחברת הנדל"ן מירלנד, הפועלת ברוסיה, לסכם את שנת 2013 בצורה חיובית, עם מעבר לרווח נקי של 3.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-42 מיליון דולר ב-2012. מירלנד נהנתה בשנה החולפת מזינוק של פי שבעה בהכנסותיה ממכירת דירות, שהגיעו ל-56 מיליון דולר, בזכות הכרה ממכירת דירות בשלב הראשון של הפרויקט שלה בסנט פטרסבורג.

נוסף על כך, עלייה בהיקף השטחים המושכרים ועדכון דמי שכירות העלו את הכנסות החברה מהשכרת הנכסים ב-41% ל-46 מיליון דולר, כך שסך הכנסותיה קפץ ב-147% ל-104 מיליון דולר, והרווח הגולמי שלה קפץ ב-540% ל-40 מיליון שקל.

לצד זאת, מירלנד הציגה בסיכום שנתי עליית ערך של 45 מיליון דולר בשווי נכסיה, אחרי שב-2012 רשמה ירידת ערך של כ-32 מיליון דולר.

כך, החברה עברה לרווח תפעולי שנתי של כ-73 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 38 מיליון דולר ב-2012, ולמרות שסבלה מהפרשי שער שליליים בהיקף של 34 מיליון דולר, הציגה שורה תחתונה חיובית.

מירלנד נמצאת בשליטת כלכלית ירושלים ומבני תעשיה מקבוצת החברות של אליעזר פישמן, ופועלת עבורן בתחום הנדל"ן המסחרי ולמגורים ברוסיה. מניותיה נסחרות בבורסת ה-AIM בלונדון, והיא נסחרת באמצעות חמש סדרות אג"ח בבורסה המקומית.

מירלנד מציינת בהתייחסות למתיחות האחרונה בין רוסיה לאוקראינה, כי "למצב הגיאופוליטי בחצי האי קרים עשויות להיות כמה תוצאות שעלולות להשפיע על הקבוצה". בין ההשפעות השליליות העלולות לנבוע לה מכך מציינת מירלנד ייקור עלויות, הגבלת היכולת לנהל עסקים באופן אפקטיבי וירידה בביקושים.

כמו כן מציינים בחברה כי לפיחות של כ-10% שנרשם בשווי הרובל הרוסי ביחס לדולר מתחילת השנה, עשויה להיות השפעה שלילית על הונה העצמי.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"

תוצאות מירלנד2
 תוצאות מירלנד2