מתקפת רקטות על ערי הדרום: לפחות 60 רקטות נורו מעזה

רוב הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, אך כמה מהן התפוצצו בתוך יישובים ■ לא היו נפגעים אך נגרם נזק ■ הג'יהאד האסלאמי לקח אחריות: "נקמה על הרג הפעילים בתקיפה אתמול"

לפחות 60 רקטות ופצצות מרגמה נורו הערב (ד') לעבר אזור שדרות, נתיבות ושטח המועצה האזורית שער הנגב. צה"ל פתח בסריקות ולפי שעה לא ידוע על נפגעים. נזק נגרם באחד היישובים. אחת מהרקטות נפלה בשטח מיושב ומצה"ל נמסר כי ככל הנראה מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט שלושה שיגורים. התושבים הונחו להישאר סמוך למרחבים מוגנים.

ארגון הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות לירי ודיווח כי ירה לפחות 30 רקטות: "תקיפת היישובים הישראלים בעוטף עזה היא תגובה לתקיפות הישראליות האחרונות ברצועה ולהרג שלושת הפעילים אתמול". ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר, סיפר לחדשות 2: "אנו נערכים לבדוק מה קורה עם התושבים ומקווים שזה משהו קצר. המרכזים המסחריים מלאים וזו שעה מאוד פעילה".

יעקב שושני (60), תושב נתיבות, סיפר בשיחה עם חדשות 2 Online: "שמעתי כמה פיצוצים ומיד ירדתי מהמונית ונצמדתי לקיר. זו לא הפעם הראשונה שאני שומע את זה. ישראל צריכה להגיב בחוזקה". רפי, תושב העיר שדרות: "נפל קסאם סמוך לבית שלי, ממש על המדרכה. במזל לא היו נפגעים. יש הרבה כוחות במקום וגם ראש העיר הגיע".

שעות ספורות לאחר התרסקות המזל"ט ברצועת עזה, פעל כוח צה"ל באזור גדר המערכת בכרם שלום. לעבר הכוחות נורו פצמ"רים וחיל האוויר תקף את החוליה שירתה לעבר צה"ל. בתקשורת הפלסטינית דיווחו על שלושה הרוגים.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי שלושה פלסטינים נהרגו בהפצצות, שבוצעו לטענתם על ידי מטוס סיור, דרומית מזרחית לחאן יונס. על פי הדיווח, שלושת ההרוגים משתייכים לזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי.

מדובר צה"ל נמסר כי "כלי טיס של חיל-האוויר תקף חוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. דקות ספורות לפני שנתקפה, ביצעה החוליה ירי תלול-מסלול לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית שגרתית בסמוך לגדר בדרום רצועת עזה. זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק".

בעקבות מטח הטילים הערב ולקראת תום שלושת החודשים הראשונים, שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הנחה לאשר שלושה חודשים נוספים של נסיעה חינם מתחנת הרכבת בשדרות וזאת כדי לחזק את האוכלוסייה ולבסס את שירותי הרכבת. השר כ"ץ אמר כי: "ביקשתי להאריך הזמן בו תושבי שדרות ייסעו ללא תשלום בשלושה חודשים נוספים על מנת לחזק אותם בתקופה הקשה בעוד הם עומדים בפני מתקפת טילים ושגרת חייהם משתבשת. אנחנו נמשיך לעודד את התושבים להשתמש בשירותי הרכבת ולהגיע לכל אזורי הארץ ללא כל תשלום".