רביד: "גדלתי בערוץ 1 מגיל 14 ואני מה זה רוצה להמשיך"

המלצות ועדת לנדס ממשיכות לעורר סערות ■ רביד בפייסבוק: ההנהלה כשלה, לא אנחנו ■ גולשים בתגובה: "מי בכלל צופה בערוץ 1? פנסיונרים בבתי אבות?"

יגאל רביד יוצא למלחמה על רשות השידור: נוכח המלצות ועדת לנדס, ובהן סגירת רשות השידור ופתיחתה מחדש וכן ביטול אגרת הטלוויזיה, קורא היום (ה') המגיש ועיתונאי ערוץ 1 יגאל רביד להציל את הערוץ. בסטטוס שפרסם בדף הפייסבוק שלו מטיל רביד את האשמה על ההנהלה ומארגן כינוס בבית העיתונאים ביום ג' הקרוב.

אפקט ועדת לנדס: הציבור מפסיק לשלם את אגרת רשות השידור

וכך כותב רביד בפייסבוק:

"שבוע אחרי הלם הבשורה אני רוצה להגיד כמה דברים. גדלתי ברשות השידור מגיל 14 מתוכניות הילדים והנוער. רדיו עשרה. יצאתי לתחנות חיי ותמיד חזרתי הביתה. כי רק בבית מרגישים בבית. עשיתי את כל השידורים ברדיו ובטלוויזיה מכל הסוגים, והיתה לי זכות גדולה להוביל משדרים חשובים, כולל המשדר הנצפה ביותר במדינה.

"הנחיתי תכניות אקטואליה, כאשר ישראל זכתה בזהב באתונה, כששרון עלה על הר הבית, שידרתי על הכרמל בשריפה, נחשפתי כעורך לתמונות שלא ראיתם בפיגועים, שברתי מיקרופון כשדנה זכתה באירוויזיון, ואת הגב כשהיא נפלה עם הפסל... ספיישלים לחגים, אירועים ביד ושם ובאושוויץ, וכמובן תכנית המחווה לשידורי הערוץ הראשון כך היה. הכל כולל הכל.

"מה לעשות, המקצוע הזה בחר בי, לא אני בו... משה חובב הדריך אותי בקריינות חדשות. חיים יבין כמנטור בטלוויזיה. עבדתי ועדיין אני עובד עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. בשנים האחרונות אני מדריך קריינים ושדרנים בראשית דרכם מול מיקרופון ומצלמה. אני עושה את זה בשמחה גדולה מתוך תחושת מחוייבות והכרת תודה למקום שנתן לי כל כך הרבה.

"ואני מה זה רוצה להמשיך. תמיד אתם אומרים: איזה כיף שיש ערוץ 1 בתוך ים הזבל והריאליטי. ואחרי כל השנים קול ישראל עדיין הרדיו של המדינה על שלל התחנות שהוא מציע, למרות ההתעללות שהוא עובר בידי מנהליו.

"עכשיו הולך לנו הבית. לא בגללנו. ממש לא באשמתנו אנשי השידור בכל המקצועות. עשינו מה שיכולנו תמיד. במצבים בלתי אפשריים, במלחמה ורגיעה, ותוך ניהול כושל ומכשיל לאורך שנים שהביא אותנו עד הלום. ברור שדרוש שינוי מהותי וקיצוני, בכל התחומים, אבל נא להפנים: אין מצב שיקום מאפס שידור ציבורי חדש בעוד הישן נופח לאיטו את נשמתו, אנשיו נזרקים בזה אחר זה לרחוב, והכל בתוך שנה.

"זה לא הולך לקרות. בואו נחשוב אחרת. זה מה שאנחנו מנסים לעשות. בואו תהיו איתנו באירועים שבהם אנחנו מנסים לגבש דרך להציל בכל זאת אחד הסמלים בארץ שכולנו גדלנו עליו. וכן, גם את עתידם של רבים שנתנו לו את חייהם. ביום שלישי הקרוב, 18.3, מתכנסים ב-12 בצהריים בבית סוקולוב, רח' קפלן 4 תל אביב. תודה. יגאל".

לצד תגובות מפרגנות לסטטוס, גולשים כילו את חמתם ברשות השידור והביעו חוסר שביעות רצון מהתנהלותה. "זו לא הדרך. אתה איש מוכשר ותמצא פרנסה טובה בהרבה מקומות. הרשות צריכה להיסגר", כתב אחד הגולשים. גולש אחר כתב: "יגאל יקר. גם אתה מבין שהרשות הזו צריכה לנפוח את נשימתה האחרונה. וזה ממש לא קשור ליוצרים שבתוכה. זו הטרגדיה".

אחת הגולשות כינתה את רשות השידור "גוף רקוב, נגוע באבטלה סמויה וגלויה, באנשים המקבלים משכורות עבור עבודה שלא ביצעו"; וגולש אחר תקף את ערוץ 1: "ערוץ 1 הוא סוס מת! הגיע הזמן להביא לקבורה את הערוץ האנאכרוניסטי והמשעמם הזה. מי בכלל צופה בערוץ 1? פנסיונרים בבתי אבות?"