שיווק גלובלי אגרסיבי: הפרמיירליג תקים "פארק אוהדים" ביוהנסבורג

תושבי דרום אפריקה יהנו מפסטיבל כדורגל אותו תפיק הליגה האנגלית, עם הקרנת משחקים על מסכי ענק ואטרקציות נוספות

הפרמיירליג האנגלית נחשבת לליגת הכדורגל בעלת הפופולריות הגלובלית הנרחבת ביותר, וההוכחה לכך היא הסכמי זכויות השידור הבינלאומיים שלה, ששווים כ-1.15 מיליארד דולר בעונה - יותר מכל ליגת כדורגל אחרת ברחבי הגלובוס.

אבל גם זה לא משנה מבחינת ראשי הליגה האנגלית את מאמצי השיווק העולמיים: השבוע הודיעה מינהלת הליגה על פרויקט ייחודי - הקמת פארק אוהדים מיוחד בדרום אפריקה, שיקרין בשידור חי משחקים מהליגה (בדומה לאלו שמדינות רבות מקימות בזמן טורנירים גדולים כמו מונדיאל ויורו).

במשך שני ערבים, ב-29 וב-30 במארס, ייפתח ה-Fan Zone המיוחד ביוהנסבורג, ועד 24 אלף איש (12 אלף בכל יום) יוכלו לצפות על מסכי ענק בין היתר במשחקים בין ארסנל למנצ'סטר סיטי וליברפול-טוטנהאם.

כמו כן, יחכו לאוהדים שיגיעו לפארק אטרקציות שונות, כגון "Trophy Zone" - איזור בו ניתן יהיה לראות ולהצטלם עם הגביע שמוענק לזוכה בפרמיירליג; "Skills Zone" - איזור בו ניתן יהיה לתרגל מיומנויות כדורגל כגון בעיטות לשער ושליטה בכדור, ועוד.

בפרמיירליג מתכננים להפוך את הפסטיבל הזה למסורת שנתית - בעונה הבאה להביא אותו לארה"ב, וב-2015/16 לאסיה.