אריקסון מובילה במכרז להקמת רשת דור 4 בפלאפון

היקף המכרז בשלב הראשון מוערך בסכום של כ-80 מיליון שקל עבור 400 אתרים לערך שיסופקו לפלאפון בתוך זמן קצר

אם לא יהיו התפתחויות מפתיעות בימים הקרובים, צפויה חברת פלאפון להודיע על זכייתה של חברת אריקסון במכרז הדור הרביעי. ל"גלובס" נודע שהשבוע נפגש גיל שרון מנכ"ל פלאפון עם נציגי שלוש החברות המתמודדות במכרז אריקסון, אלקטל-לוסנט ונוקיה-סימנס והודיע על בחירת אריקסון.

השאלה שנותרה פתוחה היא האם תחליט פלאפון על בחירת ספק שני בנוסף לאריקסון, אבל ממה שנודע ל"גלובס" בשלב הראשון אריקסון יהיו הספק היחידי כדי להאיץ את העבודה ולהגיע לפריסה מהירה ככל האפשר, ובהמשך תישקל האפשרות להכניס ספק נוסף.

היקף המכרז בשלב הראשון מוערך בסכום של כ-80 מיליון שקל עבור 400 אתרים לערך שיסופקו לפלאפון בתוך זמן קצר. על פי הערכות פלאפון מתכוונת להשלים תוך 3 חודשים את פריסת אותם אתרים, במרכזי ערים, ולאחר מכן תמשיך בקצב שתחליט. הסכום מורכב מתשלום על הציוד, שדרוג של ליבת הרשת של פלאפון, תמיכה ועוד.

נציין כי פלאפון, בניגוד לסלקום ולפרטנר, נדרשת לתדרים ממשרד התקשורת על מנת שתוכל להפעיל את רשת הדור הרביעי. פרטנר וסלקום גם כן חייבות תדרים אך הבעיה אקוטית יותר בפלאפון משום שלה אין תדרים שמתאימים ואילו לשתי מתחרותיה יש. החברה מנסה לשכנע את משרד התקשורת להעניק תדרים למיזם משותף עם סלקום וגולן טלקום כך ששלושתן יוכלו להקים רשת משותפת, אך בגלל העיכובים מצד המשרד החברה נאלצה להחליט על ספק משום שלא יכלה לחכות.

פלאפון נמצאת בתחרות בעיקר מול פרטנר שכבר הקימה רשת דור רביעי ורוצה להפעיל אותה מיידית אך ממתינה לאישור ממשרד התקשורת. פלאפון מתנגדת שהמשרד יתיר לפרטנר להפעיל את רשת הדור הרביעי שלה, לפני שיקצו לה תדרים והגישה בקשה ברוח זו למשרד. מנכ"ל פרטנר חיים רומנו הביע כעס רב השבוע על כך שנמנעת מפרטנר האפשרות להשיק את הרשת החדשה והאשים את פלאפון באחריות לכך. מפלאפון נמסר כי אין עדיין החלטה והתהליך נמשך.