צוקרברג התלוננן לאובמה: ה-NSA פוגעת בפרטיות המשתמשים

מייסד ומנכ"ל פייסבוק פרסם פוסט ארוך בעמוד שלו וטען כי שוחח עם הנשיא והביע תסכול רב על "הנזק שגורמת הממשלה לעתיד שלנו" ■ צוקרברג התייחס לדיווחים לפיהם הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) עקבה אחר מיליוני משתמשים בפייסבוק

מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג ביקר בחריפות את הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארה"ב, וטען כי התקשר בעצמו לנשיא אובמה כדי להביע את מורת רוחו על כך שהסוכנות פוגעת בפרטיות המשתמשים.

"בזמן שהמהנדסים שלנו עובדים קשה כדי לשפר את הבטיחות, אנו בטוחים שאנו מגנים עליכים מפני פושעים ולא מפני הממשלה שלנו", כתב צוקרברג בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק האישי שלו. "התקשרתי לנשיא אובמה כדי להביע את התסכול שלי לגבי הנזק שגורמת הממשלה לעתיד שלנו. אך לצערי ייקח הרבה מאוד זמן במטרה לבצע רפורמה מקיפה", כתב צוקרברג.

השיחה של צוקרברג עם הנשיא והפוסט הארוך שהוא כתב, הגיעו על רקע המידע הרגיש שהדליף אדוארד סנודן, עובד לשעבר ב-NSA, שחשף את שיטות פעולותיה של הסוכנות, שהאזינה ועקבה אחר ארגונים וממשלות. לאחרונה אף דווח כי הסוכנות הדביקה מיליוני מחשבים בעולם בתוכנות ריגול ועקבה אחר מיליוני אנשים ברשתות החברתיות.

בבית הלבן אישרו שצוקרברג שוחח עם הנשיא אך סרבו להתייחס לפרטים נוספים מעבר לכך. הרשת החברתית סרבה לפרסם הודעה רשמית מעבר לפוסט שפרסם צוקרברג.