יהוד: צו הריסה לפרויקט מגורים בשל חריגות בנייה

הפרויקט, שמקימה חברת האחים עזרא, מיועד להקמת 379 יח"ד, וכלל שורה של חריגות בנייה ובהן הצבת עגורן ללא היתר

עיריית יהוד-מונוסון הוציאה לאחרונה צו הפסקת עבודה וצו הריסה לעבודות שבוצעו להקמת פרויקט מגורים ב"מתחם השלושה" בעיר שמקימה חברת י.ר. האחים עזרא. זאת, בשל ביקורת שנערכה באתר הבנייה שבה נמצאו חריגות בנייה, שלדברי העירייה הביאו ל"חשש של ממש לחיי אדם".

מדובר במגרש הממוקם בפינת הרחובות ויצמן, שבזי וכצנלסון בעיר, המיועד להקמת פרויקט מגורים בן 379 דירות ו-880 מ"ר מסחר. ביולי 2012 רכשה חברת י.ר. האחים עזרא בבעלות ישראל ורפאל עזרא את הזכויות במגרש מחברת גמול נדל"ן, הנמצאת בקשיים כלכליים. בהסכם הקומבינציה הוחלט שהאחים עזרא ישלמו לגמול נדל"ן 23% מתמורת המכירה של הדירות ו-25% מהתמורות משטחי המסחר.

ל"גלובס" נודע כי בביקורות שבוצעו באתר הבנייה נמצאו חריגות בנייה שבגינן הוצאו צווי הפסקת העבודה וההריסה. בעיריית יהוד מסרו כי החריגות כללו "עבודות חפירה ודיפון בצדו הדרומי של המגרש בשטח של כ-1,000 מ"ר (מדובר בחפירה שבוצעה בהמשך לעבודות חפירה ודיפון, שבוצעו במגרשים סמוכים על פי היתר), נבנו שני שלדי גרעיני בניין, קירות, עמודים ותקרות חלקיות לחניון התת קרקעי, הותקן עגורן ללא היתר וללא אישור רשות שדות התעופה, נבנתה גדר באורך של כחמישה מטרים, ונבנה משרד מכירות".

כתוצאה מהעבודות ב-27 בפברואר הוציאה מהנדסת העירייה מוניקה זר ציון צו הפסקה מנהלי, המורה לחברה הקבלנית להפסיק לאלתר את הבניה שבוצעה ללא היתר. לאחר מכן, ב-6 במארס, הוציאה ראש העירייה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד מונוסון, עו"ד יעלה מקליס, צו הריסה מינהלי לבנייה שבוצעה ללא היתר.

העירייה הוסיפה: "טרם הוצאת הצווים בדקה העירייה את המצב באתר באמצעות מהנדסים, אז התברר כי הבנייה הבלתי חוקית יצרה חשש של ממש להתמוטטות בדופן הצפונית הצמודה לרחוב נורדאו ולאורך סמטת השלושה, בצדו המערבי של אתר הבנייה. העירייה נאלצה לנקוט מיידית אמצעים למניעת הסכנה הממשית והמיידית לחיי אדם ולשלום הציבור, ובכלל זה לחסום את סמטת השלושה ואת הנתיב הדרומי של רחוב נורדאו".

בעירייה הוסיפו כי ראש העיר החדשה של יהוד מונוסון, יעלה מקליס, נוקטת מדיניות בלתי מתפשרת בכל הנוגע לנושאים אלה: "בכל הקשור לבטיחות אסור לוותר ואסור שתהיינה פשרות", מסרה מקליס, "לא ניתן שאצלנו תיפול מרפסת. חובתנו להקפיד שהפרויקטים יבוצעו לפי ההיתרים ותוך הקפדה על בטיחות התושבים".

מהאחים עזרא לא נמסרה תגובה.