איגוד הרופאים הטורקי: "מודאגים ממצבו הנפשי של ארדואן"

עקב התבטאויותיו האחרונות של ראש הממשלה הטורקי, שבחלק מהן כינה ילד בן 15 שמת במהומות כ"טרוריסט" וקרא לציונות "פשע נגד האנושות", פרסם האיגוד הודעה מעניינת באתר האינטרנט שלו ובו הביע את "דאגתו לארדואן, לעם ולמדינה"

המחאה הציבורית נגד ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן נמשכת. הוא, מצידו, מכנה את כל מתנגדיו טרוריסטים - דבר שמוליד אבחנה מעניינת עליו בקרב איגוד הרופאים הטורקים.

איגוד הרופאים הטורקי, אחד ממספר מועט של ארגונים שמורשים לפעול במדינה, פרסם הודעה מאוד מעניינת באתר האינטרנט שלו, שם כתבו החתומים על ה"דיאגנוזה": "אנחנו מודאגים ממצבו הנפשי של ארדואן! אנחנו דואגים לו, לעם ולמדינה. אנחנו חולקים את הדאגה עם העם".

יש לציין כי טורקיה נמצאת כעת בעיצומה של מערכת בחירות לרשויות המקומיות. מבחינתו של ארדואן מהווה המכתב הזה מבחן כוח חסר תקדים בחשיבותו. בתקופה האחרונה כינה ארדואן את כל מי שחולק עליו - כולל ילד בן 15 שנהרג במהומות בפארק גזי - כ"טרוריסט".

בעקבות התבטאויות קודמות, כשבאחת מהן כינה ארדואן את הציונות כ"פשע נגד האנושות", הגיע איגוד הרופאים למסקנה הזו. יש לזכור כי לא בטוח במאת האחוזים כי מדובר בדיאגנוזה רפואית, אך ישנה משמעות פוליטית לאמירה הזו.