שוק המט"ח: הדולר היציג ירד לרמה של 3.462 שקלים

הדולר ירד בכ-0.3% לשפל של כ-3 שנים ■ האירו היציג נקבע ברמה של 4.813 שקלים ■ ב-FXCM מציינים: "רמת 3.45 ממשיכה להיות הרמה הקריטית"

המסחר במט"ח מתנהל היום (ג') במגמה מעורבת. הדולר ממשיך להחלש מול השקל ושערו היציג נקבע בירידה של כ-0.3% לרמה של 3.462 שקלים, שפל של כ-3 שנים. האירו היציג נקבע ברמה של 4.813 שקלים. בעולם, הדולר ממשיך להחלש מול המטבעות המרכזיים ונסחר מול האירו ברמה של 1.391 דולרים לאירו.

אתמול, נזכיר, הדולר המשיך להחלש בכ-0.4%, לשפל של יותר משנתיים וחצי. בנק ישראל לא קבע שערים יציגים בשל חופשת חג פורים. כעת, רבים בשוק תוהים מה יהיה הצעדים הבאים שינקטו מעצבי המדיניות הכלכלית. האם בנק ישראל ימשיך לרכוש דולרים במטרה להחליש את המטבע המקומי או שמא משרד האוצר יכריז על צעדים חדשים?

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים. זאת חרף החשש מהחרפה נוספת במשבר רוסיה-אוקראינה סביב השליטה בחצי האי קרים. החוזים העתידיים נסחרים בעליות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך להיסחר ביממה האחרונה סביב רמת 3.45, כאשר בשוק העולמי והמקומי ממשיכים לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות בחצי האי קרים והמתיחות בין ארצות הברית לרוסיה. רמת 3.45 ממשיכה להיות הרמה הקריטית. כרגע נראה שהספקולנטים מחכים לשעת הכושר כדי לשבור את הרמה הקריטית הזו. שבירה מתחת לרמה זו עשויה לסלול את הדרך עד ל-3.42".

אורן אלדד, מנכ"ל A TRADE מציין כי "בימים האחרונים אנו עדים להיחלשות הדולר והפעם בגיבוי המגמה העולמית. בנק ישראל נוהג להתערב על ידי רכישות במקרים בהם הוא מזהה תנועה חריגה שאינה תואמת את השווקים הבינלאומיים. אולם, זהו לא המצב כעת ולכן לא צפויה רכישת דולרים חריגה. גם האוצר אינו ממהר להפעיל כלים מיוחדים השמורים למקרי קיצון, ולכן אנו נמשיך לראות את הדולר במחוזות אלו".